Svipp svopp, så har flera veckor gått

Men herregud vad tiden går! Veckorna bara susar iväg och jag bara jobbar. Jo jag vet, det blir väldigt mycket jobbprat men det är ju allt jag gör nuförtiden. Snart är det i alla fall slut med att jobba 6 dagar i veckan och då kommer jag förhoppningsvis hinna göra lite annat också. Träffa mina vänner t ex. Dom har blivit minst sagt försummade på sistone. Men jag har verkligen inte ORKAT träffa folk. Jag sitter i telefon 8-17 måndag-fredag och babblar med diverse människor, och sen på lördagarna sitter jag i syntolkstudion och babblar för mig själv. Jag behöver vara lite tyst och få ha det lite tyst så därför har jag velat vara lite själv också. Men nu ska det snart bli ändring på det. Jag funderade lite häromdagen och insåg att jag inte träffat Ebba sedan i påskas, inte träffat Elisabeth sedan i påskas, inte träffat Marion sedan februari etc. Den enda jag träffat är Kristoffer och det beror enbart på att vi jobbar på samma ställe. Nu i veckan hade vi lunch samtidigt och passade på att ta en promenad både onsdag och torsdag. "Här kommer Piff och Puff" sa Karin när vi kom tillbaka efter promenaden i torsdags. Hahaha! Pax för att vara Piff i så fall. Sötare, smartare och argare än Puff :) 
 
I måndags var det i alla fall dags för lite roligheter! Det var dags för morsans kombinerade julklapp/födelsedagspresent - att se John Cleese. Som hon hade sett fram emot det! Hon har tjatat i flera månader som en unge så jag var lite orolig att hon skulle ha för höga förväntningar och bli besviken. Vi började med att äta på Al Forno, där jag faktiskt aldrig ätit tidigare. Det var kanon! Totalt proppmätta blev vi. Sen knatade vi till Conventum. John Cleese var bra! Lite ojämn kvalitet ibland men överlag kul. Det var jätteroligt att höra en massa anekdoter kring Monty Python och Fawlty Towers, som både mamma och jag älskar. Och som precis som showen heter - sista chansen att se honom innan han dör. 
 
Nu i helgen är det dags för vårens stora begivenhet. Dags att åka till Oslo och se A-ha! Gud så kul det ska bli alltihop. Jag har som vanligt gått all Charles-Ingvar Jönsson och planerat in i minsta detalj. Det blir inte just någon shopping utan mest kultur och mat är tanken. Jag är dock inte den som inte kan revidera planen om mina medresenärer så önskar. 
 
Förhoppningsvis blir det någon mer resa i sommar, då mot en smula sydligare breddgrader. Jag har fått förlängt på jobbet och blivit beordrad av chefen att ta lite semester. På planeringsstadiet ligger nu en trip till Barcelona med Elisabeth. Hoppas det blir av för efter dagens promenad i ömsom sol, ömsom hagel behöver jag verkligen lite sol att se fram emot. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0