Biljettmayhem - eller Hur man slösar bort en lördagförmiddag

I lördags var det dags för Den Stora Prövningen. För Ticnet alltså. Biljettsläpp till Håååååkan på Ullevi. Självklart satt jag redo och prick när klockan slog tolv loggade jag in och skulle shoppa loss (well..). Jahaja, första beskedet var att det var minst en timmes väntetid.. Inte oväntat och inte oöverkomligt tänkte jag och satt lydigt och väntade. Efter nästan 2 timmar var det fortfarande minst en timmas väntetid och 130 000 i kö... Jag såg på Ticnets Facebook-sida att det var totalkaos och folk var helt ursinniga. Man kom fram, bokade biljetter, skulle betala och då blev det tekniskt fel och man blev utkastade och placerad i kö igen. Det verkade vara ett genomgående problem, plus det faktum att själva kösystemet inte verkade funka som ett kösystem utan mer som ett lotteri. Mitt i allt släpptes biljetter till en extrainsatt konsert dagen efter (oj så spontant dom kom på DET, det var ju inte aaaalls planerat innan. Jomen tjena mittbena...). Informationen var ungefär lika med noll och ingen fick svar på om man skulle stå kvar i kön och då bli omdirigerad till extrakonserten eller om man skulle våga lämna kön och prova det andra släppet. Jag hade vid det laget suttit och väntat i drygt 2 timmar och börjat tröttna. Plus att jag höll på att både svälta ihjäl och kissa på mig. Elisabeth gav mig okej att skita i hela spektaklet så då testade jag att köa till extrakonserten. Det gick nästan lika segt där så efter sammanlagt ca 3 timmars köande gav jag upp.Uruselt av Ticnet som inte svarade på några frågor utan mest glatt informerade om hur många det var som stod i kö (180 000 som mest..). Jag tror det är första gången jag missat ett biljettsläpp faktiskt. Lite surt känns det allt, men vi sätter vårt hopp till att Håkan gör en Springsteen och kör 4 dagar. Om jag känner att jag inte kan leva utan den här konserten är jag välkommen hem till Mikaels balkong och lyssna. Han bor ju på krypavstånd (inte ens Marion och jag gick ju vilse när vi var där!) från Ullevi. Men frågan är om det inte bara blir retligt, att höra och vara såååå nära men inte få se gulle-Håkan. Aja, det är ju inte som att jag måste bestämma mig idag. 
 
Idag gick det betydligt lugnare till på biljettfronten. John Cleese på Conventum lockade visst inte 180 000 så det var inga problem alls att få biljett. Det blir mammas julklapps- och födelsedagspresent från mig. Hoppas hon vill gå bara, men jag kan inte tänka mig annat, hon har ju varit ett Python-fan sedan 60-talet. 
 
Idag släpptes ju även biljetter till nya Star Wars-filmen och det kan nog ha varit rätt mycket kaos och hysteri där med. Tack och lov att jag inte behövde passa det med, Håkan-spektaklet tog lite knäcken på mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0