Kunskapskanalen - min nya favorit!

Klart jag känt till Kunskapskanalen ett bra tag, men jag har inte kollat in utbudet särskilt noga. Nästan inte alls faktiskt. Men för kanske en månad eller två sedan råkade jag zappa förbi och fastnade framför "Man on wire" - en jättespännande och intressant dokumentär om dårpippin som gick på lina mellan World Trade Center-tornen (och som nya filmen "The Walk" baseras på). Jag som är så fruktansvärt höjdrädd höll på att rasa ur soffan av svindel, men det var så spännande och intressant att jag var tvungen att kolla. Sen har det liksom bara rasat in bra program på den kanalen. Jag som är så vetgirig älskar att fylla på kunskapsbanken, det ligger i min besserwisser-natur, och på Kunskapskanalen blandas det hejvilt mellan ämnena. Mina bästa serier just nu är Gift med en diktator, Låtarna som förändrade musiken, Vårt vilda liv - familjeäventyr i Kenya, och Mekongfloden - en resa genom Asien. Det sistnämnda programmet med underbara Sue Perkins från "Hela England bakar" som programledare ("jag har ingen aning om varför dom frågade mig, Michael Palin var kanske upptagen med annat", hahaha). Däremellan är det vilda djur, andra världskrigets agentskola, ryska mördare, kvinnokamp i USA och igår tittade jag på ett science fiction-program - jag som inte är ett dugg intresserad av rymden och science fiction!
 
Jag är sist på bollen, men rekommenderar verkligen en titt i Kunskapskanalens tablå. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0