Matmarknad i hemmahooden

I fredags kväll blev jag akut uttråkad, så jag skickade iväg ett mess till Ebba och frågade om hon hade lust med en liten utflykt på lördagen (vilket hon självklart ville). Jag hade sett att det var nån slags matmarknad i E-tuna och tyckte det var lite lagom ansträngande (och dyrt). Jag hade hoppats på inte alltför mycket regn men fan alltså vad det regnade... Följaktligen var det inte så mycket folk på stan och som vanligt såg jag inte en enda människa jag kände igen. 
 
Hursom, det var mycket att provsmaka! Salami av alla de slag och en massa ostar. Vi tog en provsmakningsrunda först för att kolla in utbudet, och sen handlade vi lite. Ebba köpte både salami och ost, men jag koncentrerade mig på snask. Fudgeståndet var helt absurt! 
 
 
Jag skulle bara köpa några bitar, men det gick på några kronor i alla fall eftersom bitarna var både skitstora och dyra. Snyggast utbud hade det italienska godis/bakverksplejset.
 
 
Jag köpte lite choklad, och det var kvalitetschoklad så även den kostade ju en del. Så mycket för att åka på billig utflykt :) 
 
Vi passade även på att dela på en känguruburgare. Jag var lite tveksam, jag vet att det låter väldigt hycklande men känguru är lite för gulligt för att äta. Men vi testade!
 
 
Det var inte så jättegott, det smakade väldigt mycket vilt och var lite torrt. Så nu vet jag det och behöver inte äta känguru något mer. Gott så!
 
Det hade onekligen varit mycket trevligare om det inte ösregnat och blåst hela tiden. Vi stod ut kanske 1,5 timme, sen var vi rätt frusna och hade köpt det vi ville ha så då åkte vi hem. Först fick jag Ebba att göra en klassiker - ta ett varv på 21:an! :) Nu blev det ett väldigt hastigt varv eftersom det visade sig att jag slarvat lite med att tvätta ur färgen sedan jag färgade håret kvällen innan, så det rann färg i hela ansiktet. *stön* 
 
 
 
Snyggt... Nåja, vi fick en liten utflykt och fick med oss godsaker hem. De tog slut på en gång.. Jag mulade i mig all fudge och somnade i soffan, och senare på kvällen klämde jag i mig chokladen också. Lite typiskt var att när vi kom hem upptäckte Ebba att den här marknaden verkar komma till Örebro om ett par veckor. Aja, då får jag ett nytt tillfälle att köpa fudge och choklad! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0