En konstig vecka

April-maj-bytet har inte levererat so far får jag lov att säga... På valborg skulle jag träffa Elisabeth och ta en öl och snacka skit, det var så himla längesen. Eftersom det var Valborgsmässoafton var det svinkallt, och eftersom det var Valborgsmässoafton hade jag för lite kläder på mig. Dessutom åkte bussen en annan rutt p g a firande vid slottet, och det tänkte inte jag på utan jag satt där och åkte och åkte och sen insåg jag att nu måste jag hoppa av innan jag hamnar i Långtbortistan. Följaktligen fick jag sen gå världens bit, i regnet. Vi gick till O'Learys och tog lite mat och dryck och babblade. Sen skulle vi gå vidare till Pitchers. På väg dit började dom bränna av fyrverkerier vid slottet, och jag som numera har både en iPhone och ett Instagram-konto var tvungen att fota. Sen gick vi in på Pitchers, jag knallade fram till baren - och hittade inte mitt kort! Paniiiik! Jag letade i väskan, lät Elisabeth leta i väskan, grävde i alla fickor men nej, bankkortet var borta. Jag blev helt svettig och stirrig och sprang ut igen för att kolla om jag tappat det på marken när jag tog fram mobilen för att fota. Hittade såklart inget kort. Sprang tillbaka till O'Learys och frågade om dom möjligen fått in ett bankomatkort men det hade dom inte. Nähä, det var bara att åka hem. Det måste varit en av Elisabeths mest festliga kvällar :) Men vad skulle jag göra, jag var ju tvungen att spärra kortet och så ville jag logga in på internetbanken och föra över pengarna till ett annat konto just in case. Ja man kan göra sånt i mobilen men det är inget jag har lust att stå på stan i regn och mörker och dola med. SJUKT opraktiskt att vara utan betalkort! Jag har ett in-case-of-emergency-kort att använda så jag behövde inte låna pengar av någon eller så, men ändå. Dagen efter ringde telefonen klockan nio på kvällen. Det var från polisen! Jag var inte hemma så jag höll ju på att skita ner mig och trodde givetvis det hänt något. Inbrott, hunden är stulen, huset har brunnit ner etc etc. Men dom ville bara berätta att de fått in mitt kort. Hurraaa! De måste fått in det precis efter jag tappat det, och som jag misstänkte måste det ha trillat ur väskan när jag rev fram mobilen för att fota de där jävla fyrverkerierna. Jaja, nu vet jag hur man spärrar ett kort. Jag vill ju prova nya saker. Öh..
 
I lördags skulle Ebba och jag ut. Det blev Harrys och vi hade kul. Men det var svinkallt och jag hade återigen för lite kläder på mig. Jag kom hem med ögoninflammation och skoskav.. I söndags var det förvisso fint väder, men då var jag rätt sänkt så jag orkade inte njuta. Vi hade bestämt att vi skulle springa i måndags och det gjorde vi även om det regnade och var svinkallt (igen). Det blev inte så mycket springande åt gången för vi hostade som ett halv sanatorium och orkade ingenting. När jag kom hem kände jag mig rejält mosig. I tisdags vaknade jag med feber och halsont. Jamen hurra..... Så har hela veckan varit. Feber, halsont och hosta. Jag har levt på isglass och hämtmat från pizzerian. Vafan då, vi som ska springa och komma i form! Jag som nyss hade influensa och aldrig är sjuk, det är Ebba som sprider en massa dagisbaciller. 
 
Nu är jag trött på det här och vill bli frisk och kry LÄNGE. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0