Sjukstuga

"Jag har lite ont i halsen, jag undrar om jag håller på att bli sjuk" sa jag när jag pratade med mamma i måndags. JAMEN HERREGUD! Jag blev så sjuk! Och är fortfarande, ska tilläggas. Jag verkar ha drabbats av någon slags influensa/halsfluss-cocktail. I tisdags orkade jag vara vaken sådär en 30 minuter åt gången, sen bara sov jag. Helt galet, jag har aldrig varit med om något liknande. Gick runt kvarteret med hunden, käkade en clementin - sen orkade jag inte mer utan somnade i soffan. Så var det hela dagen. Vid tiotiden på kvällen klarade jag att hålla mig vaken en hel timme. Feber, hosta, huvudvärk och snor i all ära - men det värsta är halsontet. Jag har aldrig haft så ont i halsen i hela mitt liv! Det gör ju ont ända ut i öronen och ögonen tåras. Till och med att nysa är fruktansvärt plågsamt. Inte går det att sova vettigt på nätterna heller. Herregud alltså. Såhär sjuk har jag inte varit på 15 år. Det får gärna dröja 15 år till nästa gång. Haha, och vilka jobbansökningar jag lyckats knåpa ihop i feberyrseln vill jag nog inte tänka på. Men det var tvunget att göras så jag hade inget val. 
 
Jag är ju inte precis den som har klippkort hos doktorn (jag har uppsökt läkare en gång som vuxen) och jag har aldrig ätit pencillin i hela mitt liv. Vetefan om det inte är dags nu faktiskt. Jag får se det som en ny erfarenhet även om det känns lite surt att spräcka sviten liksom. 
 
Så, nu har jag gnällt klart. För den här gången. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0