Mellogenrep

I helgen var Melodiestivalcirkusen i stan! Jag, Elisabeth och Marion skulle på genrepet och träffades för att äta middag på Hellas och babbla av oss det värsta innan det började. När vi gick till Conventum ville Marion absolut in på Gottis och köpa godis och självklart slutade det med att vi kom ut därifrån med varsin påse.. Genrepet var skoj, vi hade asbra platser! Innerplan (eller parkett som det heter i såna här sammanhang tydligen) och tredje raden. Publikvärmare var Nassim al Fakir och Elisabeth som satt ytterst på raden var lite nervös att hon skulle bli indragen i något ståhej när han rusade runt i publiken. Hon klarade sig, trots att jag satt och försökte knuffa ut henne i gången. 
 
Jag måste säga att jag helt ändrat uppfattning om Sanna Nielsen efter de här veckorna.
 
 
Tidigare har jag tyckt att hon verkat så tråååkig, tantig och utan personlighet. Det var ju helt fel! Hon har ju varit toppen som programledare. Robin Paulsson också, men honom tvivlade jag inte på. 
 
Låtarna då? Jomen det var den bästa deltävlingen var vi överens om. Jag gillade Midnight Boy, det töntiga namnet till trots. Hans låt lät lite som en blandning av Dead or Alive och Modern Talking. Och så gillade han Depeche! Det blir extra plus i kanten. Marion gillade också honom, och då kunde vi bara konstatera att han skulle komma sist. Det är ju alltid så - så fort det är någon lite syntpoppig låt som BÅDE jag och Marion gillar, då kommer den sist. 
 
 
I övrigt var det väl inga större skrällar. Måns hade ju snyggt framträdande men låten var sådär tyckte jag. Lite väl mycket "Wake me up"-början där. Den där långsamma låten med hon i gröna klänningen lät ju precis som den där Frost-låten. 
 
Det var en jätterolig kväll. Efter Mellon gick Elisabeth och jag till Pitchers för att släcka törsten. Efter att först ätit en massa mat med massor av aioli och sen glufsat godis var vi så törstiga att vi knappt kunde prata. Det blev en cider och en vatten, sen fick det bli buss hem. Höll på att svimma när chaudffören frågade "Ungdom eller vuxen?". Jag blev så paff att jag bara fick ur mig ett "Öh, va??". "Vuxen såklart" tyckte han när han tittat lite nogrannare på mig. Hrm. "Ja men tack för att du frågade" svarade jag :)  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0