Don't compete in musik

Jag kommer missa Mello-finalen på lördag eftersom jag ska på Simple Minds, därför bestämde jag lite hastigt och lustigt att det skulle bli lite schlagerbaluns till Andra Chansen. Helt utan schlagerbaluns kan vi inte vara ju. Nu blev det vissa kommunikativa missar kombinerat med logistiska bestyr så det blev inte mycket till baluns. Ebba och Kristoffer kom hit bara, men det gick det med! Resultatet blev väl lite blandat. Faktiskt så röstade jag en gång. Jag röstade på Behrang/Viktor/Malena. Men jag ser det nog mer som att jag röstade mot den där groupie-tramslåten. Givetvis till ingen nytta alls men jag gjorde det och har därmed all rätt i hela världen att klaga!
 
Sen drog Ebba och jag till Harrys. Orkar inte redovisa hela kvällen men det var kul och vi pratade med en massa folk. En del trevliga, en del jobbiga. Så som det alltid är. Tanken var att vi på söndagen skulle gå på en föreläsning på Systerskapsfestivalen och sen hade jag tänkt skriva ett långt inlägg om allt nät- och kvinnohat men jag orkade varken det ena eller andra, jag hade ont i håret hela dagen och var bara trött och en smula uppgiven. 
 
Men nu måste jag ändå reflektera över en sak angående skriverierna runt Mellon. Är det bara jag som noterat att det är ett väldigt prat om Sanna Nielsen sambo? Sanna får stöd av honom hela tiden, för minsta grej. Kvällspressen vill få det till att allt negativt som skrivs om Mellon är kritik mot Sanna Nielsen. Så är det väl inte? För det första så har det ju varit ovanligt lite gnäll i år tycker jag, och det gnäll som varit har ju verkligen inte varit personligt mot just Sanna Nielsen. Det har ju varit mot manus, mellanakt, låtar, Filippa Bark etc. Varför då göra det till att det är HON som får kritik? Robin Paulsson då? Var är hans sambo? Om han nu har någon, det vet ju inte jag något om. Om inte - vem stöttar honom? För han måste väl rimligtvis också behöva stöd i denna påhittade kritikstorm? Eller? Skärpning för fan. Skapa inte drama som inte finns och framför allt - få det inte att låta som att Sanna Nielsen är skör som ett munblåst snapsglas och tar sig igenom Mello-veckorna enbart för att hon pallras upp av sin stora starka sambo. Hon har varit i showbiz sedan hon var 12 bast, jag tror nog det kan finnas en och annan skinnflik på hennes näsa. 
 
Och medan jag ändå är igång - sluta näthata! Bara..sluta. Seriöst. Kalla inte Zara Larsson för ***** när hon pratar feminism. Gör inte det. Punkt. Vad är det för fel på folk? Jag har sagt det förr och jag säger det igen - jag är så glad att internet och sociala medier inte fanns när jag var tonåring. Herregud vad man hade fått utstå då, fy fan. 
 
Avslutar med en låt jag tyckte passade på internationella kvinnodagen i söndags. Bra låt, bra text och sen är ju Siri och Vera såna jävla rockstars! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0