Travel&taste-mässa

Igår var Ebba och jag på Travel&Taste på Conventum. Jag var sugen på att hitta på något och eftersom vi båda gillar mat och att resa tyckte vi det lät rätt kul. Jag som stått på mässor i höst hade bestämt mig för att vara en trevlig besökare och inte BARA rafsa efter gratisgrejer. Det gjorde jag bra! Men hjälp vad vi åt och fick saker. Bäst goodie-bag hade booking.com, bäst mat bjöd Texas Longhorn på. Bäst snask hade Sundbyholms slott. Men allra mest otippade succé gjorde Truckstop. Jag vet knappt vad de är för några, typ nåt rastplatsplejs för lastbilschaffisar, men de bjöd på mat så vi gick dit och sa hej. De delade även ut reflexvästar, men i barnstorlek så det var inget jag var intresserad av. "Såna där skulle vi behöva till jobbet" konstaterade Ebba. "Hur många är ni på jobbet då" frågade reflexväst-farbrorn. "Eh ja, det är 16 barn" sa Ebba. Då fick hon 16 reflexvästar! Vi höll på att smälla av, hon sa det ju på halvt skoj och hade ju verkligen inte någon baktanke eller förväntning där. Helt galet schysst! Tänk om jag knatat fram till tjejen i Sundbyholms monter och ba "jag skulle vilja ha 16 tryfflar" liksom. Eller till Coop och bett om 16 öl (alkoholfria, är väl bäst att tillägga). Det var otippat och kul!
 
Vi var inte där så jättelänge, men kom därifrån mätta och belåtna och med en del mer eller mindre matnyttiga saker i påsarna. Jag tog kataloger från en hoper researrangörer och efter att ha kollat i dom kan jag konstatera att jag behöver bli antingen miljonär eller typ 90 år för jag har sett ungefär en 40 resor jag vill ut på. Dream on.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0