Teknisk uppdatering - tant är med i matchen, typ

Jag köpte ju en iPhone för en månad sedan och det borde inte överraska någon att den inte kommit igång förrän nu.. Jag var tvungen att fixa nytt SIM-kort och jag hade bara inte ork att göra det, jag har haft viktigare saker för mig. Men så gick jag förbi en Tele2-butik när jag var på stan och tänkte att jag kunde ju svänga in där och be om ett nytt kort. Jodå, det gick bra. Lite för bra till och med. "Det kommer ta ungefär en halvtimme, sen är ditt gamla SIM-kort inaktivt och du kan använda det nya" tyckte tjejen som hjälpte mig. Jag bara "EN HALVTIMME?!?!". Jag hade tänkt...typ.. vänta nån vecka till innan jag engagerade mig i det där. Nu fick jag ju skynda hem och börja helt själv utan min tekniksupport Ebba. Jag söker ju jobb för fullt och vill ju gärna att det då ska gå att ringa till mig... Joråsåatt...jag fastnade på andra frågan. Messade Ebba på Facebook och hon svarad efter bästa förmåga. Sen dök det upp fler saker jag undrade, och jag fortsatte terrorisera Ebba som hade fullt sjå att hålla ordning på dryga dussinet ungar på jobbet som levde rövare. Jag blev tokstressad och skrek åt henne "Men svara då! Man måste ju kunna ringa mig!!". Håhåjaja. Faktiskt så ordnade jag det viktigaste själv, resten väntade jag med till kvällen då jag skulle hem till henne och käka.
 
Det tog sin tid och en väldig massa tålamod både från mig och supporten, och dessutom höll jag på att fylla i mina kreditkortsuppgifter i ett sånt där bluffmail, hahaha. Men nu så! Nu kan jag vara lika poppig som alla andra och checka in vart jag än går och allt vad folk nu gör. Dessutom fixade jag, helt på egen hand ska tilläggas, Instagram och Quizkampen-apparna så nu hittas jag där också. På Instagram heter jag mozhead och jag har lyckats publicera hela två bilder so far. På quizkampen heter jag sarekl så det är bara att utmana på! Hav dock tålamod, jag är ju inte så noga med att hålla koll på mobilen men nu när jag söker jobb försöker jag skärpa mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0