Ägd

Nu går jag in på vecka tre med snuva och halsont och det är så tråååkigt. Nej, det blev inget läkarbesök. Jag tyckte det var onödigt när jag kände mig bättre. Och snart så är jag nog helt friskt. Tills dess får jag vara lite tystare än vanligt för att spara på halsen. Oj så tråkigt för alla inblandade...
 
Hursom, i söndags var det i alla fall dags för lite skojigheter. Mamma och jag skulle gå på "Ägd" i Eskilstuna. Planen var som vanligt att jag fixar biljetter och hon betalar restaurangbesök - för att fira att hon fyllde härom veckan och att jag, ehum, fyller idag... Men i lördags ringde morsan och var dösjuk. Flunsa hon med. Lite trist eftersom biljetterna redan var köpta. "Har du någon som du tror vill följa med i stället?" undrade hon lite ängsligt. Ja, jo. Jag har ju då en vän som är så utsvulten på happenings att hon kan skapa ett Facebook-event av att åka till Ikea så jag var inte särskilt orolig :) Jag rågade Ebba och heeeelt otippat blev hon jätteglad. "Vad mysigt vi ska ha det!". Haha. Jomen det blev jättebra! Jag guidade som den f d local jag är och pekade diverse sevärdheter. Det blev inga Kent-minnesmärken eftersom vi inte åkte den vägen (och Ebba är inte särskilt intresserad av Kent ändå) utan mer i stil med "Åker man åt det hållet kommer man till Sundbyholms slott där de speed-dejtar i 'Bonde söker fru'". Min plan var att vi skulle käka på Grappa, för det är det enda ställe jag känner till nuförtiden. Det sket sig på en gång. Dom hade stängt på söndagar! Aja, det fick bli det mest klassiska av alla matplejs - Ming Palace. God mat, gigantiska portioner och snabbt gick det. Topp! 
 
Sen drog vi till Lokomotivet, som är en väldigt märklig lokal för såna här arrangemang. Det tyckte jag förra gången med, när jag var på The Ark med Elisabeth. Avlång och smal på något konstigt vis. Men föreställningen var bra! Skratt och upplysning på samma gång.  
 
Men det tog på krafterna att åka på utflykt. Jag sov hela dagen i måndags, totalt slut var jag.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0