Friday night dinner

I fredags var vi ute och åt med jobbet. Det var trevligt! Jag jobbar ju själv med mitt projekt, men har med marknadskommunikationsavdelningen att göra så vi pratar ju en del på jobbet. Men då blir det mest jobbprat så jag kan inte påstå att jag känner dom, och dom vet ju inte särskilt mycket om mig heller så det var kul att umgås lite. Nu slutar ju jag om tre veckor så det är så dags nu att lära känna kollegorna, men aja! Hursom, ingen var särskilt sugen på julbord så det fick bli restaurang. Makeriet närmare bestämt. Jag har aldrig ätit där, Elisabeth och jag tog en cider där i våras, men det är allt. Det ska visst vara Örebros hotspot, jättehippt och inne. Eftersom Åsa skulle med ett tåg var vi lite fiffiga och förbokade maten för att spara tid. Hur lång tid det hade tagit om vi INTE hade förbokat vet jag inte... Min mat var helt okej, det var gott men jag kommer nog inte gå dit och äta igen. Jag vet inte, det är lite för fancy för mig. Aslånga vinlistor och smör med champagne och tryffelolja är inget jag bryr mig om liksom. Efteråt gick jag, Aggi, Johanna och Caroline vidare. Först till Clarions som tydligen skulle vara mysigt. Jag kände mig som kusinen från landet som aldrig varit där, men det är ju bara kul att prova något nytt ställe. Nu blev det ingen lång visit. Vi klampade in, hejade på vakterna och entrévärden och bara gick förbi honom. Sen tvärstannade vi och visste inte riktigt var vi skulle. Det var rätt mycket folk och det såg ut som det var någon konsert på gång så vi stod som fyra förvirrade höns.. Då kom entrévärden och lite försynt påpekade att vi förvisso var hjärtligt välkomna, men det var en spelning som precis skulle börja och det var entréavgift. Hahaha! Huligantanterna försöker planka in liksom. Det slutade med att vi satte oss på Pitchers en stund och babblade lite. Trevligt! Det blev en tidig och mycket städad afton, men givetvis inte utan ett bisarrt inslag. Jag skulle ta bussen var tanken, men jag missade den med en halv minut. Nästa buss skulle inte gå förrän om en timme så det orkade jag inte vänta på utan jag gick till O'Learys för att haffa första bästa taxi.
 
Jag: Hej, kan jag åka med dig?
Taxichaffis: Javisst. Fortfarande Ladugårdsängen?
- Hur FAN vet du det??
- Du har åkt med mig två gånger tidigare.
- Men vilket minne du har... Var jag nykter?
- Ehm... ehm... andra gången var okej, första gången...var det lite si och så...
- Hoppsan...
- Första gången hämtade jag upp dig utan utanför Burger King.
- Jamen det kan jag tänka mig.
- Du var med en till tjej, ni pratade om en kille med en häst.
- OH MY GOD, barbacka-killen?!
- Ja!
 
*asg* Alltså, det var ETT OCH ETT HALVT ÅR sedan min och Pernillas dårkväll, och han minns det än! Hahaha, helt otroligt.
 
Annars är temat för helgen *trumvirvel* barnbio! Jojo, sug på den ni. Det är inte så konstigt som det låter, jag ska syntolka "Tjuvarnas jul" nästa helg så jag måste se den några gånger innan dess. Såg den igår och den är rätt bra. Kan tänka mig att ungarna gillar den. På syntolkutbildningen jobbade vi med den som julkalender och de avsnitt jag såg tyckte jag faktiskt om. Så alla som har barn i lämplig ålder kan jag rekommendera filmen "Tjuvarnas jul" till!
 
Veckorna går, snart är det dags för Köpenhamn och Erasure! SOM jag längtar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0