Snigelpost var ordet

Det brittiska postverket verkar ha lekt leverans-bingo med mina vykort från London. Jag skickade 4 stycken - till föräldrarna, Ebba, Elisabeth och Husmor. De postades från samma ställe och hade givetvis lika mycket porto allihopa. Korten till Husmor och till mamma och pappa kom fram snabbt och utan krångel. Från Ebba och Elisabeth hörde jag noll, de brukar tacka så fort korten kommer fram men jag tänkte inte mer på det. Man kan ju glömma. Men så häromdagen kom Ebbas kort fram!
 
 
Excuse me?? För lite porto? Eh, nej. "Caused delay"? Jo det vill jag mena, det tog en MÅNAD att komma fram. Hur bar dom sig åt? Dom måste ha skickat kortet med några tågluffare som svängde förbi Benidorm ett par veckor. Elisabeths kort vet jag inte om det öht kommit fram, det kanske fick åka båt via Hongkong.
 
Jag säger som Bob Geldof i "När Bob mötte Mike" - fuck the post office!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0