Snabbvisit i hemmahooden

I förrgår drog jag en repa till hemmahooden. Förenade nytta med nöje kan man säga. Jag behövde ta nya foton till körkortet och vad är väl bättre än att utnyttja det faktum att Annelie har en fotoaffär och sponsra henne samtidigt som vi fick babbla och skratta en massa. Givetvis ser jag ut som en idiot på kortet, men det var ju bara väntat. Man kan ju inte göra sockerkaka av pannkaksmet. Vi gick och satte oss på Grappa och åt. Jag ser på Facebook ibland att mina gamla Tunavänner är där och käkar kräftpizza, så jag var tvungen att prova den. NOM NOM! Den var skitgod. Vädret var kanon och vi satt på uteserveringen och skvallrade och spejade efter folk vi kände igen. Där gick jag bet, jag såg inte en kotte jag kände igen. Vafan då. Men Annelie hade som vanligt en del skvaller att meddela, och jag uppdaterade henne om mina bravader det senaste året. Hrm.. Haha, det hade knallat in en tjomme i fotoaffären häromdagen och ville beställa julkort! JULKORT?! Nu? Jodå, han ville "vara ute i god tid och undvika den värsta julruschen". Ja jo, beställer man 11 julkort den 20 maj så är man då onekligen ute i god tid. Julruschen undvek han ju också, däremot hamnade han mitt i studentruschen i stället med alla studentplakat som ska fixas. Men liksom, julkort?? Jag började vrålskratta så det hördes över halva bargatan.
 
Som vanligt sjukt kul att ses. Jag blev så trött av all mat och allt skrattande att jag somnade på tåget hem.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0