Nya utmaningar!

Idag blir det lite gladare tongångar mot svärordsbonanzan sist. I höstas blev jag och mina kollegor uppsagda. Allihopa. Kontoret ska läggas ner p g a att verksamheten läggs ner. Taltidningarna går succesivt över till talsyntes och då behövs vi inte mer. Häpp! Ingen nyhet iofs, det har vi vetat länge att det förr eller senare skulle ske. Vi som är gamla i gamet fick lång uppsägningstid, 10 månader för min del, så det kändes okej. Men tiden går ju. Svisch säger det bara och jag började få lite smått panik eftersom jag dels inte hittade några särskilt intressanta jobb och dels inte har en susning om vad jag vill jobba med. Jag har ju gjort det här i hela mitt vuxna liv, 14 år snart.
 
Vid en lunch med Elisabeth och Husmor fick jag tips om att kolla upp en tjänst på min förra arbetsplats. Jag kollade upp det, sökte och blev kallad till intervju. Det var kul! Kul med en liten mjukstart ut på arbetssökarmarknaden och kul att ändå vara med i matchen och få komma på intervju även om jag inte trodde att jag skulle få jobbet. Döm om min förvåning när de ringde och sa att "är du fortfarande intresserad så är projektet ditt". Wiii! Det är bara en projektanställning och det är bara året ut - men det är ett jobb! Mitt jobb! Något nytt att göra och något att kunna skriva på cv:t. Jag blev så glad att jag fick huvudvärk, det var så mycket stress som släppte. Jag vågade inte jubla allt för mycket ändå eftersom inget var påskrivet. Sen hörde jag inget på tre veckor och började bli orolig. Jag ville ju ha allt i ordning och påskrivet eftersom jag ju inte sökt något annat jobb och jag slutar den sista juni. I torsdags ringde jag upp bara för att kolla, och allt var i sin ordning. De hade inte ångrat sig :) Löneförslag fick jag per telefon och jag tackade ja. Kontraktet kom i posten i fredags så nu är allt klart. WOHOO!
 
Det är ju helt sjukt, jag har sökt två jobb i hela mitt liv och fått båda! You can call me queen bee, fröken hundra procent! (Jobbet jag har nu behövde jag inte söka, det var en outsourcing som det väl så fint heter, de fick mig på köpet) Snacka om desillusionerad, haha. "Svårt att få jobb? Njae, man söker ju och så får man det. Eller?" En anställningsintervju var fjortonde år är väl lagom :) Nåja, verkligheten kommer väl ikapp och rövknullar mig big time när jag är 43...
 
Så i sommar kommer jag vara ledig/arbetslös/mellan två jobb/ha semester i 6 veckor. Jag fick akut lust att hitta på något, lite för att fira tack och adjö till gamla jobbet och fira nya jobbet. Får se om jag får med mig någon eller om jag tar en sista minuten till solen helt själv. Morsan kan jag alltid få med mig om det skulle knipa, men då ska det verkligen knipa :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0