TGI Friday!

Äntligen lite helg! Inte för att jag kan göra något ändå, jag är luspank, men det är ju alltid skönt att vara ledig. Det var dock en rätt kul kväll på jobbet igår. För en gångs skull levererade Närke nyheter av nästan Skåne-kaliber. Inte riktigt men nästan. Det började med GRISKAOS i Kumla! Ett släp gick sönder och det trillade ut 200 djupfrysta grisar i rondellen. Helt bisarrt, hela rondellen full av frysta grisar! Sen skulle fertilitetskliniken ha en raid i helgen och värva donatorer på Ica Maxi! Alltså, jag förutsätter att själva donationen inte sker där och då... Pricken över i var matförgiftningen i Lekeberg. Det var ju inte så skoj förstås att barn i förskolorna och skolorna blivit dåliga av tacobuffén. Nu hade prover på maten skickats till ett laboratorium för analys, men paketet hade visst kommit lite på villovägar och hamnat, hahahaha, på Maxi i Motala! Det tog mig säkert tio minuter att läsa in den nyheten, jag var tvungen att pausa hela tiden för jag bara skrattade. "Vi är ytterst missnöjda" sa miljösnubbarna som skickat iväg proverna. Jamen det tror väl jag det! På Maxi i Motala var dom nog inte heller särskilt nöjda med att få ett bakteriepaket.
 
Dagen började lika roligt, då jag till frukost chattade med Ebba och ältade det ena med det andra och garvade. Sen ringde morsan och berättade att pappa tvättat en massa svarta kläder och lyckats glömma ett par pappersnäsdukar i byxfickorna. *asg* Det var vitt pappersfnas ööööverallt! Han hade fått, hahaha, dammsuga alla kläder - OCH insidan av tvättmaskinen! *dör av skratt* Dårfamilj!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0