The end of an era - igen

I fredags jobbade jag min sista dag på jobbet. Jag har tagit ut lite ledig över jul och nyår, och sen är jag arbetslös. Det känns väl sådär. Det kändes dock helt okej att sluta på jobbet. Det var en projektanställning året ut, det har varit förutsättningarna från början och det har jag varit inställd på. Vänner och bekanta har kommit med hurtiga tillrop om att "jamen det kan ju förlängas, sånt vet man aldrig" och liknande, men det har jag avfärdat. Det är onödigt att gå och hoppas liksom. Nu är jag färdig med det här, nu har jag jobbat klart med taltidningar. Det blev ju ett halvt avslut i somras när jag slutade mitt förra jobb, men då var det slut med inläsningsbiten. Nu är det finito punkt slut. Vad jag ska göra sen har jag ingen aning om men jag känner mig inte tokstressad än. Det ordnar sig på ett eller annat vis, jag är ju varken outbildad eller dum i huvudet.
 
Det blev i alla fall en trevlig sista dag! Jag fick både tårta och present. Tårtan var jättegod, jag hade önskat något med choklad och chefen tog mig på orden :) Någon present hade jag verkligen inte förväntat mig efter den korta tid jag jobbat, men kollegorna chockade mig med ett presentkort på Ticnet! Shit vilken överraskning! Dom har på något vis snappat upp att jag älskar att gå på konsert :) Jag blev superduperglad, någon bättre present hade de nästan inte kunnat hitta på. Sen kom världens gulligaste vaktmästare Eva och gav mig två trisslotter och en blomcheck också. Alla jobb skulle ha en vaktis-Eva, som Elisabeth så klokt konstaterade. Världens raraste, vaktis-Eva lär nog vara den mest omtyckta anställda i hela koncernen.
 
Nu har jag jullov! Jag är ju faktiskt ledig eftersom min anställning inte går ut förrän vid årsskiftet. Jag har inte varit julledig sedan jag gick i skolan. Vet inte hur många jular jag jobbat annandagen och mellandagarna och allt vad det nu är. Det är nog lättare att räkna antal jular jag INTE jobbat så... Det har känts en smula motigt när alla andra ba "Hejdå jobbet, nu ses vi inte förrän den 7 januari" och så sitter man där natten till julafton och läser in radio- och tv-program tills man storknar. Men nu har jag jullov som nästan alla andra! Jag hade tänk fixa lite här hemma, kanske måla lite och piffa. Får väl se hur det blir med den saken, jag hamnar väl på rygg i soffan med laptopen på magen som vanligt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0