Vuxenpoäng hela helgen

Eller pensionärsvarning, det väljer man själv. Fredagen var hejdlöst festlig. Jag bestämde mig för att frosta av frysen. Det var ett måste för nu gick det inte att dra ut alla lådor ordentligt. Vilket meck! Det tog ju hela jävla dagen! Men nu är det gjort i alla fall, och jag kan checka av den punkten på sommarens 2 do-lista. Efter det blev det storhandling på Willys. Tja, det var min sexiga singelfredag det... Klackarna i taket, glitter och glamour!
 
Lördagen blev mycket bättre. Jag och tant E gick ut och käkade. Vi var sugna på Hellas men där var det fullt på uteserveringen. Det var fullt även på Pitchers och Texas Longhorn så det fick bli Stora Örebro vars uteservering vi aldrig provat. Maten var sådär, det var tur att jag inte var så jättehungrig. Efter det gick vi till slottets uteservering, som vi inte hann prova sist vi barhoppade. Den var jättefin! Mysiga soffor, fina bord och så fanns det några slags solstolar man kunde sitta i om man ville. Dessutom hade dom en cider jag aldrig provat tidigare så det var idel nyheter! Vi kom på att anledningen till att det var så öde och tomt sist vi gick förbi, troligen var att de hade stängt haha. Nu var det knökat med folk. Lätt att vi går dit igen! Dom stängde rätt tidigt så då fick det bli Sushi Yama. Sist vi var där var det dölugnt, nu var det hajlajf! Folk var som tokiga och vi satt mest och facepalmade och fnissade. Trendspaning: stråhatt är tydligen grej of the day. Haha, vi hade beställt cider och E började krafsa i sitt glas och ba "Är isen smustig eller ser jag fel??". Det var en bit lime. *skrattar högt* Skumögda tanter på lokal.... E hånade mig förra utgången för att jag hade med mig snytpapper i handväskan. Det var en förebyggande åtgärd eftersom jag alltid utan undantag får världens nysattack när jag dricker alkohol. Nu kunde jag förekomma nysandet en del genom att snyta mig med jämna mellanrum och det funkade bra deklamerade jag med emfas. Helt nysfri tillställning blev det dock inte, när jag väntade i toakön kom attacken, lite senare än vanligt men med samma kraft som vanligt. En i personalen kom ut från diskrummet och frågade om allt var okej, haha! Dessutom hörde jag E asgarva inne på dass. Vafan då! :) Det var meningen att det skulle bli en lugn kväll, men det blev kaos ändå trots att vi mest satt still. Asroligt var det i alla fall, och ytterligare två nya uteserveringar provade vi. Nu har vi snart betat av hela stans utbud.
 
Idag då? Tja, vad sägs om diska, rensa avlopp och sortera tvätt? KA-TJING! *cashar in vuxenpoäng*
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0