Sommarens sista boktips

Några böcker till hann jag faktiskt med de sista dagarna på ledigheten!
 
Håkan Nesser / Levande och döda i Winsford - jag gillar verkligen Håkan Nessers deckare, där det inte är alldeles solklart hur det gick egentligen. Den här boken var jättebra, först tänkte man "men vad sjutton är det som hänt??", sen tänkte man "men vad sjutton är det som händer??". Tyckte den påminde lite om Woody Allens film "Match point". Små detaljer avgör om bollen ska gå över nät eller fastna.
Jonas Jonasson / Analfabeten som kunde räkna - rätt underhållande historia som påminner väldigt mycket om "Hundraåringen...". Den påminner lite väl mycket faktiskt, både i upplägg och innehåll. Den var väl hyfsad, men jag tyckte den var för lik "Hundraåringen..".
Sofie Sarenbrant / I stället för mig - njae, jag fastnar inte för hennes andra bok heller. Vet inte vad det är som saknas, men den fångar mig inte. 
Mikey Walsh / Slagskämpen - rätt brutal uppväxtskildring om en romsk pojke i England på 80-talet. Både Stephen Fry och Mark Levengood rekommenderade den, och eftersom jag älskar både Stephen Fry och Mark Levengood litade jag på deras omdömen och köpte den här boken. Den var väldigt bra, men obehaglig ibland då det var väldigt våldsamt och brutalt. 
Carin Gerhardsen / Mamma, pappa, barn - jag läste hennes första bok för flera år sedan men har av någon anledning inte läst någon mer. Kanske tur för nu har jag en hel hög med böcker att se fram emot! Den här var jättebra. Sådär så man bara ville säga "men skynda er nu då, och lyssna på den här människan!" till poliserna. Jag kommer absolut läsa de återstående böckerna i serien!
 
Vilken fantastisk boksommar jag haft!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0