Filmtajm!

Det blev en mittemellan-omgång den här gången.
 
Gravity - den här filmen hade jag aldrig sett om det inte var för att den p g a Oscarsgalan hamnade på min måste-lista. Det märktes ibland att den var gjord för 3D, men det var inte så det störde alls. Den funkade lika bra på min tjock-tv utan finesser. Jag är inte mycket för rymdfilmer men den var bra! Spännande och välgjord och med mycket klaustrofobikänslor. George Clooney i astronautdräkt var väl ingen höjdare dock. Han såg precis ut som Buzz Lightyear i Toy story! Jag skrattade högt. Jag är inte helt nöjd med slutet men i övrigt var den bra.
Jag kallas Ernesto - (tror jag den hette) en sån där typisk film som jag gillar, som baseras på verkliga människor och verkliga händelser. Spännande och lite sorglig.
Gudar och människor - ytterligare en film som baseras på verkliga händelser. Den här var dock lite för segt berättad, och med ett lite för abrupt slut. Där hade man velat veta lite mer. Men den var intressant, även om det sega tempot gjorde att den  kändes väldigt lång.
Blue Jasmine - Cate Blanchett är en av mina favoriter och hon är jättebra här. Hon förtjänade sin guldgubbe. Men i övrigt...nja. Den var sådär tycker jag. Inte heller här är jag nöjd med slutet. Gedigna skådespelarinsatser, som det är för det mesta i Woody Allens filmer.
 
Sen försökte jag även se Tolkien-filmerna som gick på tv i påskas. Det gick som vanligt - jag tvärsomnade. Men dom är ju så tråååkiga! Regn och lera och hober och bober och orcher och dorcher och Faramir och Boromir och allt vad det nu är. Nej, inte min kopp av te konstaterade jag för vilken gång i ordningen vet jag inte.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0