Lump-Stina storstädar

Jojo, vissa vet hur man roar sig en ledig helg. Ni som hängt med ett tag vet att mitt stökiga förråd är ett återkommande inslag. Jag skäms bara lite över att det ser ut som kriget där inne, men ju mer mina vänner dåndimpar och ojar sig över det - desto roligare är det att skita i att röja upp. Nu har krigsstöket spridit sig in i klädkammaren också, utrymmet i förrådet är ju trots allt begränsat, så nu började det bli dags att städa. I morgon är det städdag i området och då har min bostadsrättsförening hyrt en container där man kan dumpa skräp man samlat på sig. Alla har ju inte möjlighet att åka till sopstationen eller tippen så det tycker jag är en bra grej. Nu är ju jag ung (oh well, i jämförelse med många av grannarna!), frisk och har bil så det är väl inte tanken att just jag helt själv ska fylla containern. Tro mig, jag hade kunnat göra det om jag anstängde mig! Igår kväll baxade jag ut vad jag tyckte var "lite smått och gott". En gammal hallbyrå, en gammal resväska, säckar med kläder som är för gamla och trasiga för att skänkas bort, gamla tomma fodersäckar etc. Alltså, det tog ju aldrig slut! Jag slet som ett djur och eftersom jag i tjurighet över att behöva sitta hemma en ledig fredag tryckt i mig en chokladkaka och en påse cheez crunches till kvällsmat höll jag ju på att svimma till slut. Vilket bestyr. Men fint blev det!
 
 
Man ser ju golvet! Det är en stor förbättring måste jag betona. Allt skräp har jag inte kastat som synes, men det är fortfarande en milsvid skillnad mot förut.
 
Idag tänkte jag fortsätta med förrådet. Det är ju en utmaning i hästväg eftersom det är där jag förvarar alla mina Pepsi Max-flaskor plus allt annat som jag inte vill ha kvar eller inte hittar något bättre ställe för. Däck t ex. Det börjar bli dags att byta till vinterdäck och eftersom jag vet hur mycket jag brukar gny och gnö när jag ska asa fram däcken bland allt bråte var det lika bra att hugga in. All pant gjorde jag mig av med! Herreguuuud vad jag släpade. Men bara ett stopp i maskinen blev det, och hela 679 spänn cashade jag in. *asg* Lodisfaktorn späddes på med roadkillblod på bilen. Jag körde på ett rådjur när jag åkte hem från jobbet häromnatten. Eller, jag körde på ett halvt rådjur. Jag krockade inte med djuret så det dog, det var redan stendött och låg trasigt mitt på vägen. Jag hann inte väja undan utan touchade det med framdäcket. Trodde jag. Vid närmare inspektion visade det sig att båda däcken på den sidan hade blod på sig. Blääääääää! Hade tänkt tvätta bilen igår men orkade inte, så det fick vara. Idag har det regnat och jag körde i alla vattenpölar jag kunde hitta på vägen till affären, så jag tror bilen är hyfsat ren nu :) I'm still fabulous som jag sa i Turkiet när jag spytt ner hela mig.. Jag lovar, jag ska tvätta den innan jag skiftar däck!
 
Det var ju verkligen inte så här jag tänkt spendera helgen - som en jäkla baglady med den blodiga bilen fylld av pantflaskor. Att inte beundrarna står på kö är ett jäkla mysterium. Verkligen.
 
 
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0