Bling-licens

Hade tänkt vara hemma och slöa igår kväll, men hjäääälp vad trist det var! Karin och Erik var barnfria och hade åkt in till Örebro för restaurangbesök och utgång. Karin messade mig och undrade om jag hade tips på vart de kunde gå efter maten och jag tyckte Harrys. Klart man hjälper till med expertråd liksom, partypinglan at your service! :) Jag såg en chans att komma ut så jag sa att jag skulle kolla förbi senare och se till så de inte skämde ut sig *host harkel*. Visst kan man gå ut själv men det är ju roligare om man vet att det är någon man känner där som man kan hänga med. Hursom, jag hann knappt sätta mig i taxin och säga vart jag skulle så började chauffören flirta. *stön* "Om jag inte jobbade skulle jag följa med dig ut Sara". Jomen tjena mittbena att du skulle få det... Sen frågade han om jag hade barn, varför man nu frågar en sån sak. "Nej verkligen inte" sa jag, och han ba' "Nej, det är kanske lite tidigt än". Jag fattade ingenting vad han pratade om, sen la han till "men man kan ju ändra sig". Då började jag ana att han pratade om min ålder! Vaddå, att jag skulle vara för ung för att skaffa barn? Jag bara "ehm...fast jag är 41.." och då, hahaha, höll han på att köra av vägen banne mig. "ÄR DU FÖRTIOETT???" gastade han och jag gastade "SCHHHH!!" ungefär som om det var en statshemlighet han basunerade ut i en megafon på torget. Jaja, jag är en sucker för smicker så han får väl lite cred för att han inte trodde jag var "ens nära 40" :)
 
På Harrys träffade jag Karin och Erik precis innanför dörren. Det var inte jättemycket folk just då så vi kunde stå i baren och tjabba en massa. Sen dansade vi till Sabrina! *asg* Ni vet, den italienska tuttlisan som var Samantha Fox konkurrent nåt år på 80-talet. Boys boys boys, I'm looking for a good time *sjunger* Det trillade in mer och mer folk och så småningom var det rätt knökat. Karin lät jättetveksam till att värma upp dansgolvet ifall de kom dit före mig, men jäklar vad hon släppte loss. Det var superkul att träffas, vi har inte setts på nästan ett år, och det var kul att träffas i något annat sammanhang än bara hundaktiviteter. Vi dansade i flera timmar och hade jättekul. Inga Dirty Dancing-dödslyft eller andra dumheter, det var en relativt skötsam tillställning detta :)
 
Bästa kommentaren: "Har du licens för den där?" Erik om min fräsiga ring
 
 
Sen hamnade jag i en lite rolig konversation

(the names have been changed to protect the innocent)
 
Jag: Men du får lyssna på Hannibal Lecter - all good things to those who wait.
Någon annan: Men han snackar ju bara en massa skit!
Jag: Ja, jo, han åt iofs upp sina polare with a nice chianti
Någon annan: and some fava beans. Jag skiter väl i honom just nu!
 
Slog mig i morse att en kannibalistisk seriemördare kanske inte är den man ska använda som någon slags referens eller inspirationskälla när man nobbar någon, haha.
 
Men nu är det slutpartajat för ett tag, nu är det bara all work and no play som gäller. Och Eurovision såklart!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0