Tickets, please!

Vi hann väl precis återhämta oss efter Den Stora Dåndimpen i Köpenhamn så var det dags att wohooa och jubla igen. Den lilla Danmarksresan var ju så sjukt lyckad att jag genast kom på ett nytt äventyr åt oss - att se Alison Moyet i Royal Albert Hall! Det är inte förrän i april nästa år men biljetterna släpptes idag och med tanke på hur litet Royal Albert Hall är (5.000 platser, lite annat än Parkens dryga 40.000) tyckte jag det var bäst att vara med på momenten. Annelie och Jenny hängde på utan just någon betänketid alls. Det har varit hemliga klubben med dom där biljetterna, det var inte förrän i natt jag hittade ett ställe som sålde, så jag förberedde brudarna på att det nog skulle bli svårt. I morse loggade jag in i god tid i alla fall och satt redo. En minut efter att biljetterna släpptes var de bästa platserna borta. Värsta trycket! Jag lyckades iaf få tre stycken, och sen blev det en riktig thriller när jag skulle betala. Jag fick hjärnsläpp och mindes fel kod till mitt kort! Samtidigt var det en liten klocka som räknade ner tiden jag hade på mig att slutföra köpet. Inte ett dugg stressande! Jag loggade in på banken, som sööölade, och satt och skrek åt datorn och internetbanken - min standardlösning på tekniska problem. Sen bara slog det mig att jag ju slagit in fel lösen, det var där problemet låg. Senil-kärring! *suckar* Då gick det ju betydligt enklare och efter att ha jobbat några sekunder meddelade Ticketmaster "Sara, you are going to Alison Moyet!". Iiiiiihh!! Så jääävla coolt! OM jag nu lyckas få mina biljetter öht... Här var det inte tal om några e-biljetter om man bodde utanför U.K, nej de skickas med snigelpost. Skulle inte förvåna mig om jag i stressen lyckats klicka fel och angett att jag bor i Spanien eller Schweiz. Det återstår att se! Men tills dess är jag optimist och jublar och dansar åt att jag ska fira min födelsedag (någon dag i efterskott, men noga då) i London och gå på konsert med världens bästa Alison!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0