Sen Oscarsrapport

Bredbandet hemma spunkar sig och det är full fart på jobbet, så jag har inte hunnit med att fundera över Oscarsgalan. Men KUL att Malik Bendjelloul vann, heja heja!! Jätteroligt att Daniel Day-Lewis också vann, nu är han i topp när det gäller guldgubbebelönade skådisar. Försökte kolla lite på sammandraget i måndags kväll, men jag hann inte se slutet och lyckades missa både Malik och Daniel. Suck. Fick se Dustin Hoffman prata med Charlize Therons bröst, typ. Jaja. Sen, hahaha, hamnade jag och Kristoffer i en våldsam diskussion som till slut involverade halva jobbet.
 
*Claudio Miranda går upp på scenen och håller tacktal*
 
Jag: Woh, Gandalf Grå får pris!
Kristoffer: Han ser ut som han den där skådisen som stammar.
Jag: Vem då??
K: Han den där som du gillar så mycket.
Jag: ???
K: Han som du tycker är snygg, som spelade kung som stammade och vann en Oscar.
Jag: *tror inte mina öron* Colin Firth?!
K: Ja, han!
Jag: Men Kri-STOFF-er, ta tillbaka det där! Nu får du ju skärpa dig..
K: Jomen det är ju jättelikt!
Jag: Ehm, nej det är det inte, sluta tramsa!
 
Sen blev Janne involverad också, och ingen av dom kunde riktigt se Colin Firths storhet. Jag förklarade att det inte handlar om att vara picture perfect, att han kanske inte är hunksnygg men att han har oumpf. D v s karisma, utstrålning, han är het. Och inte minsta lik Claudio Miranda! *skrattar* Alltså, intet ont om Claudio, han är säkert en hyvens kille på alla sätt och uppenbarligen duktig på sitt jobb. Men lik Colin Firth är han då faen inte. Sen tyckte herr K att det var läge att gjuta olja på vågorna eller vad man säger, så han började gnälla på Joaquin Phoenix och tyckte att "han ser ju efterbliven ut". Då blev det en så het diskussion att Tomas och Tommy var tvungna att lägga sig i, haha. Och som pricken över i kläcker han ur sig att jag borde åldras som Charlize Theron. Som är YNGRE än mig! Det är väl ändå inte rättvist att försöka åldras som någon som är yngre. Heregud vilket debacle. 
 
Hursom, på måste-listan enligt min princip att se de filmer som kammat hem de tyngsta priserna hamnade Les Miserable, Django unchainde, Berättelsen om Pi och Du gör mig galen. Argo, Lincoln och Searching för Sugar man hade jag redan tänkt se.
 
Efterbliven, my ass...
 

Kommentarer
Postat av: Snowangel

Hej!
Ingen aning om vem du är, hamnade här efter en sökning om J.Phoenix på Google o ville bara säga att jag skrattad så jag grät! Roligt, kvickt o underhållande skrivet!

2013-04-08 @ 16:23:20
URL: http://phoenixsnowangel.blogg.se
Postat av: Sara svarar

Men hjälp, kan man hitta hit genom att googla Joaquin?? Tänk om Claudio Miranda läser att jag kallar honom Gandalf, haha!

Tack ändå, jag blev jätteglad!

2013-04-09 @ 21:11:57
Postat av: Snowangel

joru´, nu ligger du risigt till sörru :) - Gandalf (flåt Claudio) är nog redan uppretad så skägget darrar! :) jag googlade på två ord "joaquin Phoenix+ Per Morberg" o scrollade ner lite längs sidan. var på jakt e en bild, eftersom jag tycker det finns likheter mellan de två.

2013-04-10 @ 14:04:42
URL: http://phoenixsnowangel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0