Mello-huliganer

Men alltså, jag orkar inte. Delfinal 1 - axelryckning. Delfinal 2 - irritation. Delfinal 3 - totalt vanvett. Pösmunkarna i det där Ravioli-bandet direkt till final och jag blir inte bara irriterad utan förbannad. Kan tyckas banalt att bli så upprörd över Mellon, men jag tycker det är ett jävla ofog att sitta och rösta på pin tjiv för att man inte gillar Melodifestivalen. Det MÅSTE ju vara så det går till, jag vägrar tro att folk i gemen är helt efterblivna och faktiskt gillar den låten. Sluta sabba! Tycker ni Mellon är trams - titta inte! Det är verkligen inte svårare än så. Ge fan i att rösta på bajs för att jävlas, jävla huliganfasoner. Jag blev så arg att, haha, jag glömde ta på mig byxor när jag skulle rasta hundarna och knallade ut i långkalsonger. Ja jisses. Förra året blev jag fly förbannad på Björn Ranelid i finalen och kastade chilinötter på tv'n. Hur det ska bli i år med både gubbstruttarna OCH Sean Banan vågar jag inte tänka på. Och då är det en delfinal kvar. *blir rädd*
 
Nåja, det var ju inte bara gubbslem med! Martin Rolinski dammade av Modern Talkings gamla dänga "Cheri cheri lady" och hoppades att ingen skulle opponera sig. Totalt ogenerad ripoff, men bäst i startfältet. Som den 80-talsnörd jag är gillade jag det, även om jag avskyr ripoffs och gärna läxar upp alla som ägnar sig åt sånt. Men Martin är ju snyggare än både Thomas Anders och Dieter Bohlen (även om jag tyckte den förstnämnda var skiitsnygg när jag var 13) så jag låter honom komma undan med bara en liten luggning. Ser honom gärna i final, men det lär inte vara någon idé att skicka honom till Eurovision för då stöter vi nog på patrull. Det finns en gräns för hur mycket man kan stjäla. 
 
Kvällens skrattfest stod synthkillen i State of Drama för. Är det något jag och Elisabeth hånar mer än velodromcykling så är det rockgubbar som gör "coola" moves. Första gången pekade han in i kameran och då dog jag nästan av skratt. Sen gick de till final och vi satt som på helspänn för att checka in honom igen. Då bytte han och gjorde ett discomove i stället! Som John Travolta i "Pulp Fiction"! Jag höll på att svimma. Vad ska han hitta på i finalen? Vilken thriller.
 
Sen hade Janet Leon klätt ut sig till Beyonce-smurfen och Amanda Fondell hade mer bling än Daniel har på krogen. *flinar* Det ska jag tråka honom för nästa gång jag ser honom :)
 
Jag orkar inte ens ha några förväntningar till nästa vecka, det blir ju bara trams ändå. Kan inte förstå hur det ska gå att få fram en vinnarlåt ur den här samlingen. Okej, jag förstår att det är dyrt att arrangera ESC och att man helst inte vill vinna igen - men man kan väl skicka en bra låt för det?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0