Nu kan du få oss så lätt, Håkan

Igår var jag, Elisabeth och Husmor på Conventum och såg världens bästa Hååååkan! Hellström alltså. Såklart. Jag är inte helsåld på hans två senaste plattor, men tycker ändå att det var en bra blandning av gammalt och nytt. Och Håkan Hellström är inkapabel att göra en dålig spelning, så är det bara. Det var så jävla bra! Han är en så sjukt bra liveakt. Det är kärlek från första tonen, ömsesidig kärlek. Man blir bara så glad ända in i hjärtat och Håkan är ju så rar att jag bara vill ta hem honom och pussa på honom och mata honom med chips :) Ja, sen blir det ju rätt ner i Fritzl-källaren med honom.. Såklart.
 
 
Fina, fina Håkan.
 
Ja alltså, det finns inte så mycket mer att säga. Det var världsklass!
 
Sen traskade vi till O'Learys en sväng och där var det inte mycket till världsklass... Snarare dårhus deluxe med plusmeny. Folk var som vanligt helt galna och dansade styrdans till allt. ALLT. Husmor har inte varit ute på krogen och singelmarknaden på evigheter så hon blev helt förskräckt. "Men är det såhär jämt? KAN man verkligen dansa styrdans till Timbuktu??" undrade hon. Välkommen till vår värld, sa jag och Elisabeth, på O'Learys kan man dansa styrdans till allt... Helt absurt hög volym var det också. Jamen jag vet, det är pensionärsvarning att klaga på volymen, men det VAR verkligen helt galet högt. Vi fick sitta och gallskrika till varandra. Otroligt mysigt och precis vad man har lust med efter att ha skrålat till Håkan i två timmar... Kul hade vi i alla fall, det är ju ett nöje bara att sitta och kolla på folk. Musiken däremot var under all kritik. Fy fan, så mycket skit har jag inte hört på bra länge! Tydligen går det inte bara att dansa styrdans till alla låtar i hela världen, man kan även göra technovarianter av alla låtar i hela världen. Gaaahhh.... Lagom när vi skulle gå hem så kom det rumlandes ett gäng som började slåss precis där vi satt. Elisabeth blev inklämd mellan väggen och borden och kunde inte komma därifrån. Ungefär när hon börjat putta bort ett aggressivt fyllo på stridshumör drog discjockeyn igång "Inget stoppar oss nu". Det var så bisarrt!
 
E: Men FLYTTA på dig!
Fyllo: *till kompis* Men det var han som började *bröl*
Högtalarna: Åååååh, i natt i natt är det du är det jag
E: Men kan du AKTA på dig!
Fyllo: Han ska passa sig jävligt noga *bröl*
Högtalarna: Ååååh i natt i natt kom och ge kom och ta 
 
Jag skrattade så jag grät. En kaoskväll, precis som vanligt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0