Glasstest!

Jamen nu är det våååår! Nya glassar att prova!
 
 
Jag äääälskar ju päronvarianten, men den här var inte på långa vägar lika god. Det fina med päron-Daimen är att päronsmaken är mild och därmed inte så artificiell och sliskig. Jordgubben däremot är mer POW in your face (eller mun då), alldeles för konstgjord och påträngande. Det blir en fyra i betyg.
 
 
Magnum ska då hålla på och konstra och krångla till allt som vanligt. En pappkartong för en sketen pinnglass tycker jag är att överdriva en smula, men det finns säkert någon tanke bakom det får man förmoda. Men smaken sen då - creme brulee. Helt förvirrande, det var en massa sötslisk blandat med jättebeska bitar som väl är kaffebönor eller något sådant. *ryser* Jag kunde inte ens äta upp hela. Det blir en etta. Har inte kollat på priset men jag tror knappast det drar upp betyget.
 
Ingen vidare start, men det blir säkert bättre!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0