Extreme home makeover

Hej och hå! Helgen har ägnats åt renovering av min hall. Det låter jätteavancerat, men det skulle målas om och lagas några hål. Jag har bott i min lägenhet i 11 år och har man hundar som ligger mot väggarna och sover så blir tapeterna rätt ofräscha efter ett tag. Dessutom hade den kreativa Partyvalpen piffat upp bostaden lite genom att gräva/bita hål i väggen (!!). Vi är mycket för att ha sönder saker, hon och jag, men jag gör det i alla fall inte med vilje. Nu tyckte jag att det var dags och eftersom jag jobbade hemma hela förra veckan och sen skulle vara ledig ett par dagar tyckte jag det passade bra att ta itu med hallrenoveringen eftersom det annars aldrig blir av. Hallen är inte särskilt stor men det är ju ändå ett meck att baxa undan möbler, skruva ner hatthylla, ta ner tavlor etc. Och så denna jävla maskeringstejp alltså.... Halva jobbet är ju att pillra med den där jäkla tejpen.
 
Det blir ju lite compact living när man helt plötsligt har ett rum mindre att sprida ut grejer på..
 
 
Eftersom jag var tvungen att baxa undan hallgarderoben så passade jag på att göra en utrensing.
 
 
Välkommen hem till familjen tusenfoting! Man skulle kunna tro att jag är tokig i att shoppa skor men så är det inte. Snarare tvärtom, jag gillar inte alls att köpa skor. Grejen är att jag aldrig slänger saker. Hittade ett par skor från 1989. Nittonhundraåttionio! Nu var det inte vilka skor som helst utan mina überfräcka Batman-pjucks, men ändå. Ni fattar. 
 
Själva målandet och spacklandet och allt gick ju rätt bra och jag är nöjd. Tidigare var det randiga tapeter i nån laxrosa variant, nu blev det grått. Eller portabello, som färgen visst hette.
 
 
Nästa projekt blir att kassera den sönderbitna (guess who..) fåtöljen. Ska köpa lite snyggare ramar till mina foton också.
 
Bonusbild till dom som varit hemma hos mig:
 
 
Behold! Knappt ett spår av Partyvalpens demolering :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0