Delta Machine

Jamen den är ju skitbra! Första gången jag hörde Angel var jag inte helt jätteimponerad. Inte heller av Heaven. Men sen såg jag konserten från David Letterman och tyckte att det ju lät väldigt lovande. Och ja, nu tycker jag den är skitbra. Den växer och växer och är ett monsterkliv framåt mot Sounds of the universe som är en rent dålig skiva. Bortsett från Playing the angel så är det här deras bästa skiva sedan Songs of faith and devotion som kom för svindlande 20 år sedan. Jag var ju redan sjukt taggad inför konserten om 10 veckor, och inte blev jag mindre taggad nu. På albumrankingen placerar jag Delta Machine som nr 9, mellan Construction time again och Ultra. Tror jag, det beror lite på dagsform och humör också. Jag bara ser hur nerd alert-skyltarna blinkar hysteriskt här, men vafan. Once a devotee, always a devotee som det gamla djungelordspråket lyder. Typ. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0