ESC, semi 2 - det gick ju vägen!

Var det inte ovanligt många bra ballader i den här semin?

Serbien
- riktigt bra balkanballad tyckte jag, det är så jag blev förvånad själv! Bra sång och fin flöjt, jag gillar't.
Makedonien - balkanländerna ska hålla sig till ballader och inte försöka rocka till det. Danny lirade trummor, David Villa lirade elgura och damen skrek allt hon orkade.
Holland - men nu blev det sådär konstigt igen. Monica Lewinsky goes Sitting Bull i en sån där hopplös låt som holländarna verkar blivit experter på på senare år.
Malta - well, Kurt Calleja är väl inte det sexigaste namnet precis men jag tyckte Kurt var lite söt ändå. Minus för den kackiga engelskan och de småsura tonerna. Fotmovesen ska jag finslipa på krogen i sommar! Jag å Kurt, coolast i Europa. Snyggt band hade han med sig också.
Vitryssland - we are the wieners.... ja jo, det kanske ni är. Sångaren såg lite ut som en blandning mellan Alexander Rybak och Damon Albarn. Totalt värdelös ryssrock, men de får plus för att de inte såg fullt lika efterblivna ut som rocksnubbar från de trakterna tenderar att göra. Plus också för de multifunktionella mickställen som tydligen kunde användas som solstolar också.
Portugal - först avfärdade jag den här låten bara rakt av som ännu en astråkig ballad, men det hämtade upp sig i slutet. Men var så dags då...
Ukraina - oj, jag lyssnade inte så noga, jag blev helt fascinerad av hennes assnygga handsmycken. Men det här var väl rätt svängigt, låter väldigt likt nån sån där danslåt som jag i vanlig ordning inte vet vad den heter. "When love takes oveeeer" eller nåt. Trist framträdande dock.
Bulgarien - jojk av en dam med ett så stort guldskärp att tuttarna hängde över. Hon hade kanske vunnit VM i boxning, då brukar man få värsta monsterbältet. Jag gillade rytmen och synthljuden (surprise!) så det var ju väldans trist att det sabbades av det här fruntimret i den gräsliga outfiten.
Slovenien - men vilken gäspning! Sångerskan liksom bleknade bort i jämförelse med körbrudarna.
Kroatien - oooh, danskillar i kjol, inte fan klagar jag då! Låten började ju bra med ett fint framträdande, sen skulle det rockas och då blev det ju sämre.
Sverige - alltså, jag är ju en sentimental gammal kärring ibland. Jag blev helt tårögd, som om jag kollade på OS eller nåt. Så jävla BRA hon ÄR!
Georgien - *asg* och efter Loreen kom det in en gapande munk på scenen och hipsvips blev det cabare! Årets mest otacksamma startnummer, men han hade inte varit bra oavsett var i startfältet han hamnat. Vilken sörja, det blandades riverdance och funk och disco och fan och hans moster. Och runt på scenen dansade en rödhårig transa i en halv spetskroppsstrumpa.
Turkiet - var det engelska han sjöng på?? Jag brukar inte kunna klaga för mycket på nummer med stiliga dansare men det här var för jävla dåligt. Gycklarmusik. Oroväckande stort jubel i arenan. 
Estland - en est som heter Lepland är ju roligt bara det, haha. Men jädrar i min lilla låda vad han kunde sjunga. Heja!
Slovakien - tja, dom låter säkert bättre än det genomsnittliga hårdrocksbandet från Slovakien. Det säger ju dock inte ett skit egentligen. Bra var det då verkligen inte.
Norge - norske Tooji var ju poängutdelare på svenska Mellon. Alltså... HUR packade var egentligen jag och Elisabeth som gav honom en tolva och satte honom överst på liggalistan?? *skrattar så jag dör och skäms en smula* Låten är ju rätt svängig, men hela numret är ju en blek efterapning av Saades nummer förra året.
Bosnien & Hercegovina - nä nu är jag trött på ballader faktiskt och det här var bara trist.
Litauen - men hjälp... Det började ju illa bara med att han hade ögonbindel, men när han slängde av den så kom det någon slags luftfunkgitarrmove som bara sänkte hela skeppet med man och allt. Men till final gick han..


Pausunderhållning med slakt av "Waterloo"... Tja, låt mig säga som så här - tysken i Egypten klarade sig lindrigt undan mot vad jag skulle göra med de inblandade i den här massakern..

Jag fick med de låtar jag kände mest för, mer än så kan man inte kräva. Det händer liksom inte ofta :)


Kommentarer
Postat av: S

Haha! Rolig text och Loreen var klart bäst! ;)

2012-05-25 @ 00:35:25
URL: http://Malignan.wordpress.com
Postat av: Micke

Ha ha! Hur kan du dissa Bulgarien så? Kanonlåt och en apsnygg tjej! För många ballader - håller med. Heja Loreen!

2012-05-25 @ 07:07:58
Postat av: Marika

Ja men ååh, det var ju sant att Ukrainas låt lät väldigt bekant! Glöm inte näsdukarna till finalen ;-)

2012-05-25 @ 23:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0