Euphoria!

En dag i efterskott rapporterar jag från Mellofinalen, jag vet... Elisabeth kom förbi och jag tror väl knappt det hade gått mer än 35 sekunder av programmet innan allt spårade ur :) Anledningen var Sarah Dawn Finers kahongas som enligt E "måste vara större än en ardennermule", haha. Men seriöst, vem är det som ansvarat för SDF's klädsel i Mellon? Hon har ju sett helt galen ut i varenda program. Hursom, det var en bra final! Mycket bra till och med, jag kan inte minnas när startfältet var så bra senast och framför allt kan jag inte minnas när resultatlistan blev så väldigt efter mina önskemål. Det var bara Lisa och Molly som skulle byta plats, typ. Mr Minimorötter, d v s Björn Ranelid, kom planenligt sist. Thorsten kom lite väl bra kanske men det var inte helt oväntat. Det är väl egentligen inget jättefel på låten men jag klarar inte av honom. Dels tycker jag han är så pretto och "svår" och dels har han en otäck blick. Såna där psykopatögon som Christer Pettersson hade. Plus naturligtvis det faktum att han var barfota. Ja jag vet, det var Loreen med, men det är en annan sak. Det blev ju inte superspännande direkt men inte desto mindre roligt när bästa låten vann. Bästa vinnarlåten sedan The Ark faktiskt.

Lika viktigt som att bedöma låtarna är ju att hissa och dissa artisterna, d v s bedöma och rangordna efter liggbarhet. Vi var lite oense på en del punkter, men att morotsfarbrorn och Thorsten kom tvärsist var det inga tvivel om. Först på min liggalista hamnade sångaren i Dead By April medan Danny toppade Elisabeths. För att inte anklagas för pedofili fick Danny komma två på min lista, före Ulrik. Jag har ju 20-årsgräns och Ulrik är ju bara 18 så det blir inga monsterdrinkar för honom men vi kanske kan hångla lite på krogen? Men när den norska poängutdelaren dök upp lutade vi oss båda fram i soffan och utbrast i kör "Men vem är det DÄR nu då??". Han placerades raskt på förstaplatsen. Tror dock det var monsterdrinkarna som talade lite där, för när jag kollade reprisen igår och faktiskt fick höra människan prata också så mja... Så himla märkvärdigt var det inte..

Melodifestivalen 2012 får faktiskt toppbetyg. Bra finalfält, skitbra vinnare, bra programledare och bra mellanakter. Inga tramsiga skämt utan rätt skoj grejer. Nu hoppas jag att Loreen sopar hem hela tjottaballongen. I så fall kan Sarah Dawn Finer få vara programledare för ESC 2013, jag tycker hon var jättebra. Men det är då det, först ska Euphoria kvala. Det kan ju gå precis hur som helst men det MÅSTE ju gå vägen, eller hur? Annars tappar jag nog helt tron på de europeiska tv-tittarna faktiskt. Det har jag iofs gjort en gång tidigare, när schweiziska Lovebugs inte gick vidare, men jag kan ju göra det igen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0