Kalle med kollen

Om en dryg vecka åker Elisabeth och jag till London-OS! Det ska bli så sjukt kul. Vi kläckte idén en väldigt blöt kväll på krogen för 5 år sedan och i höstas bokade vi flyg och hotell. Det låter m a o som om vi har full koll och är väldigt välplanerade och organiserade. Well... Ibland är man ute i lite väl god tid kan man säga. Det var så himla länge sedan vi bokade att vi inte kommer ihåg vart vi ska. Vi trodde vi skulle flyga till Heathrow och bo i Bayswater. Inte en bokstav rätt, vi flyger till Gatwick (eller om det var Stansted) och ska bo i Kensington. Jaja, det var rätt stad i alla fall! Sen frågar ju folk en massa om vad vi ska göra och vad vi ska se etc, och då svarar jag förnumstigt att vi valde de dagarna för att det var lite lagom intressanta saker då. Saker man gärna vill se t ex på storbild i Hyde Park men som inte är döviktiga eller sånt man helst ser på tv hemma. Hundrametersfinalen är ett sånt exempel, den måste ju vara helt värdelös att se på plats. Swosch bara så är det över. "Den vill man ju se hemma på tv" deklarerade jag så sent som i förrgår. Idag började jag ringa in i min OS-bilaga vad som är intressant och inte. Jag fattar inte alls hur vi tänkt, typ ALLT bra är när vi är i London! Inte för att det är något fel på det, men det var ju inte riktigt så det var tänkt från början. Vi ska ju hinna göra annat också. Det enda som finns kvar att kolla på när vi kommer hem är en helvetes massa boxning och kampsport tror jag det var. Eller om det var brottning. Eller nåt annat. Inte vet jag. Jag är helt lost. Den här resan ska bli oerhört intressant på alla sätt. Insåg dessutom igår att Elisabeth och jag drar med oss regn vart vi än åker. Alla festivaler och konserter vi varit på tillsammans - regn. Undrar hur mycket engelska OS-kommitten vill betala oss för att stanna hemma?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0