Munthert i soffjuryn

Deltävling 2 i Mellon var jämnare än ettan, men utan några riktiga höjdare. Jag gillar Ulrik Munther, jag tycker det är lite uppfriskande med en talang som får köra lite mer sitt eget race i stället för att vara med i Idol. Rösten höll väl inte hundra procent men det gjorde inte så mycket. Top Cats eller vad dom nu hette får pluspoäng för frisyrerna natgurligtvis (quelle surprise!), men låten vet jag inte vad jag tycker om. Rockabilly är lite som dansbandsmusik - allt låter exakt likadant. Jag väntade bara på att de skulle brista ut i Rihannas "Umbrella" som det där andra rockabillygänget som jag inte heller minns vad de heter. Jag trodde att Timoteij skulle gå till final men de kom tack och lov bara halvvägs. Pjuh! Jag köper inte att de spelar sin flöjt och sitt dragspel, jag tror inte på det helt enkelt. Sen är jag lite allergisk mot sån där popfolkmusik á lá Sarek. Det var nån brud som tydligen älskade 80-talet och tävlade med nån slags 80-talshyllning. Jomen eller hur! Alltså, vi hade verkligen inte neongula klänningar och cerisa jackor på 80-talet! Neonfärgerna var inte så överdriva. Tro mig, jag vet. Been there, done that, got the t-shirt (bokstavligt talat). Den andra låten som gick till final gjorde mig lite kluven den med. Det var ju en rätt svängig låt, den lät ju lite som Loreens låt, men framförandet? En Måns Möller-kopia som dansade breakdance i kostym och bautajympadojor?? Han sabbade ju alltihop, han var på tok för ocreddig och geekig för den låten. Tänk så bra det hade kunnat bli med typ Danny i stället. Aja, det gick väl an ändå.

Inga vredesutbrott, inget jag blev megaprovocerad av, favoriterna till final - bra där! Jag håller fortfarande fast vid att Loreen kan få vinna alltihopa. Nästa vecka får vi titta på Björn Ranelid! *dåndimpar en smula*

 

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0