Betting manager

Den där juniorprinsessan var på tok för snabb att titta fram, en vecka till hade hon gott och väl kunnat vänta. Pär och jag höll på att utarbeta ett avancerat vadslagningssystem på jobbet men nu hann vi ju inte klart! Det fick bli en hastig vadslagning om namnet i stället, där vi fick skynda som fan eftersom det skulle tillkännagivas redan dagen efter. 20 spänn var insatsen för den som var med, the winner takes it all.

Well... Ingen vinnare där.. Men tänk om Erik vunnit med Eulalia! Där snackar vi högoddsare. Jag tyckte jag tänkte lite utanför boxen men inte tillräckligt tydligen. Hursom, vi kammade noll. Zip zero nada. Lite trist, men jag fann snabbt på råd. Om ingen vann skulle vi köpa fredagsmys för pengarna! Och helvete vad mycket fredagsmys jag fick. Det blev chips, Polly, Dumle, Gott&Blandat, M&M, turkisk peppar och muffins. Det var lite plåster på såren för att Vickan och Daniel snuvade oss på att kamma hem storkovan. Av reaktionerna från de övriga tror jag att jag får fortsatt förtroende att vara betting manager. Pär myste runt med munnen full av grillchips och sa "Bra initiativ Sara, mycket bra!", haha.

I egenskap av jobbets bookmaker har jag redan hittat nästa evenemang att betta på - Melodifestivalen. Sen är det ju Eurovision, fotbolls-EM och OS. Oscarsgalan är ju nu på söndag, men jag tror inte de andra är så intresserade. Desto större anledning för mig att sälja in den idén, då jag kanske har chans att vinna.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0