Frodis och Ciss på charter - eller En annan del av Köping goes karatefylla

Håhåjaja, håll i hatten så kommer en aplång utläggning om när partytanterna Ciss och Frodis åkte på charter. Det började med blixtar och dunder då vi flög genom ett rejält åskoväder. Det var turbulens nästan hela tiden och kabinpersonalen flög som flipperkulor mellan varven. Folk svimmade i mittgången och det var lite rörigt. Men skithäftigt! Det såg ut precis som på film. Sen väntade en lååång bussresa till hotellet (nu snackar vi bortåt tre timmar) innan vi kom fram och checkade in hos en vänlig nattportier. Hann vara på rummet i ungefär 20 minuter innan jag råkade ha sönder toaletten... Fick klä på mig och traska ner och hämta nattportieren som fick ställa sig och skruva och greja och mickla och mackla. Klockan halv tre på natten.. Sen låg vi på sängarna och skrattade så vi grinade och sa att det ju inte kunde bli värre. Yeah right... Ciss hade blixtsnabbt lärt sig hur ac’n funkade och brassade på ordentligt. Jag höll på att frysa ihjäl. Det är inte som att man får två duntäcken på hotellen i Turkiet, täckena är mer som linnedukar. Jag låg ihoprullad som en liten boll under linneduken och fröööös. Ute åskade det och blixtrade så hela rummet lystes upp. Började famla runt efter fjärrkontrollen till ac’n men den hade Ciss lagt på något hemligt ställe så det var bara att försöka somna om.


Första dagen skulle gå till historien som ”Torsdagen som Gud glömde” om man frågar mig. Det var lite molnigt så vi passade på att ta en långpromenad in till stan och shoppade lite och traskade runt. Sen blev det poolhäng på eftermiddagen. So far, so good. Vid middagen tänkte vi att vi skulle slå på stort och dricka öl till maten. Nu är jag inte någon expert på turkisk öl men jag tyckte att den smakade lite märkligt. Ännu märkligare var att jag blev bra susig efter bara ett par klunkar. Jag höll god min men efter en öl sa Ciss att hon kände sig bladig, så då kom vi fram till att det fan var något fel på ölen. Man ska inte beskylla folk utan bevis, men antingen spetsade kyparen ölen med sprit för att typ vara snäll eller så stoppade han ner nåt annat skit i den. För inte fan blir man stenknall på två pilsner! Men det var precis vad vi blev, så kvart över sju raglade vi ut ur matsalen, förbi alla pensionärer och barnfamiljer. Det var faktiskt rent pinsamt! Men vi lät oss inte nedslås av det utan skrattade och gick loss på både skumpa och likör på rummet innan vi rumlade ner till receptionen för att fixa internet till mobilerna. I receptionen fanns det som små glasbås där man kunde sitta och surfa och jag skulle då försöka stänga om oss. Bara det att det inte fanns någon dörr att stänga, utan jag stod och ryckte och slet allt jag orkade i en glasvägg. Den försynte nattportieren (samma kille som lagat toaletten kvällen innan) bakom sin lilla disk måste ju poopat i byxan av förskräckelse när jag började gå loss på inredningen som nån jävla hulk! Först smasha toaletten och sen försöka slita ner väggarna, tror jag att jag är med i Mötley Crüe eller??  När vi satt i det dörrlösa glasbåset kom det förbi två tyskkillar och sa god afton. Inte till oss (insåg jag efter fem dagar..) utan till nattportieren, men jag svarade glatt. Ciss och jag gick till hotellbaren och fick öl som smakade bra, och bubblade med en kypare som bjöd på paraplydrink.




Sen är det en aningens oklart hur det gick till, jag har då fan ingen aning men huxflux satt tyskkillarna och babblade med oss och vi kom på att vi skulle sticka ut på disco alla fyra. Tyskarna frågade om dom fick en timme på sig att göra sig i ordning, men då pekade sturmbahnführer Frodis med hela handen och sa ”Zwanzig Minuten – HIER!”. Dom behövde bara fem minuter, sen drog vi ut på stan och sen var årtusendets karatefylla ett faktum. Jag ska inte gå in på alltför många detaljer (eftersom jag inte minns) men det är ju en bedrift att kräkas på insidan av sin egen tubtop... Hade tydligen sinnesnärvaro att, med kräks på hela hakan, förklara för tyskarna att jag ändå var helt fabulous. *sätter ansiktet i händerna och skäms ihjäl* Summa summarum - det var en fruktansvärd kväll och jag hoppas att jag aldrig blir så väck någonsin i hela mitt liv.

Dagen efter var jag heeeelt död. Hade 23 blåmärken på armar och ben och såg ut som jag gått ut i krig eller blivit överkörd av en turkisk sopbil eller nåt.



Ett halvt glas juice till frukost, sen blev det stranden där jag i alla fall kunde få lite sol på mig medan jag var död. Lunchen blev ett halvt glas Cola, sen blev det poolhäng. När vi kom till poolen satt tyskkillarna där och jag höll på att skämmas ihjääääl. Som en jävla fjortis. Nickade ett hej i alla fall, sen var det bra med den saken. Efter poolbad och lite Cola piggade jag på mig avsevärt och vid middagen åt jag som en häst. Sen var det bara att sätta sig i baren igen! Kyparen som bjudit oss på paraplydrinkar frågade om vi ville gå ut med honom och hans polare lite senare, men vi avböjde vänligt men bestämt varpå han blev sur och ignorerade oss i två dagar a lá silent treatment, hahaha. Kvällen bjöd på dans men jag tror det gick rätt hyfsat lugnt till. Med våra mått mätt, är väl bäst att tillägga.


Lördagen ägnade vi åt sol och bad hela dagen. Och på kvällen satte vi oss naturligtvis i baren. Fick sällskap av nya bekantskaper – Elin och Oscar. Dom hade sett oss och tyckte att vi ”verkade ha så roligt” både vid poolen och baren, vilket ju var en helt korrekt uppfattning :) Satt och gaggade med dom och hade SÅ roligt! Jag skrattade och skrattade, och till sist blev jag HYSCHAD åt av en i personalen! Wtf?! Hyschad en lördagkväll på semestern?? Elin och Oscar ville givetvis följa med partytanterna på disco så vi satte oss i en taxi, där Elin hade en liten lektion i trafiksäkerhet för chaffisen. ”Men sätt på säkerhetsbältet, man måste ha säkerhetsbälte, sätt på bältet!!” *asg* Jag skrattade så jag skrek.



Ciss, Elin, jag och okänd hottie

Hahahahaha, sen kom då den stora flopp-söndagen, i alla fall om man frågar Ciss. Efter att tyskarna typ gömt sig för oss i två dagar tyckte Ciss att det var dags att sluta tramsa omkring, vi kan ju uppföra oss som vuxna människor! När vi var på stranden fann hon tillfälle att prata med två av dom (dom var tydligen 4, men det var väl bara två av dom som hann med oss ut i brådrasket på torsdagen) då dom satt i strandkanten och vi var i och badade. Jag tyckte hon var supermodig och höll låg profil och stannade i vattnet medan hon gick upp och satte sig och pratade. Trodde jag. Dom fattade inte ett skit vad hon sa, så det blev pinsam tystnad där. Jag trodde ju att de hade något på g så när jag klev upp ur vattnet log jag med hela ansiktet och typ gjorde några käcka hoppsasteg. *dör lite* ”Kom hit! Hjälp mig upp, dom fattar inte vad jag säger, vi går!” sa hon och så, hahaha, gick vi därifrån och la oss och dog i varsin solstol. Jag skrattade och skrattade och Ciss tyckte det var skitpinsamt. Men det var inte slut där. Sen var vi i och badade igen och då kom dom efter och badade dom med. Ciss span satt på stranden och allt var ganska pinsamt. Det gick höga vågor och var i största allmänhet svårt att ta sig i och ur vattnet p g a vågor och baksug. Ciss hade full koll på tyskar och vågor så vi skulle kunna ta oss upp ur vattnet lite smidigt och med hedern i behåll efter kommunikationskatastrofen tidigare. ”Nu!” tyckte hon, och så skulle vi gå upp. Då, hahahahahahaha, kom det världens baksug och sen en JÄTTEvåg som SLUNGADE henne upp på stranden så hon tumlade runt som ett jävla bowlingklot mitt framför näsan på spanet och höll på att tappa byxorna. Jag höll på att dö, jag skrattade så jag skrek. Kunde inte ta mig en meter, jag stod med vatten till midjan och bara vrålade av skratt. Hela incidenten hade ju kunnat passera hyfsat obemärkt förbi om jag inte gastat så hela jäkla stranden glodde. Skrikskrattade hela vägen upp ur vattnet och till solstolen, där jag damp ner och fortsatte skratta medan jag fick skäll av Ciss the human tsunami. Jag har inte skrattat så mycket på flera år, om ens någonsin faktiskt. Vilken jävla cirkus. På kvällen bestämde vi att nu minsann skulle vi göra något annorlunda och inte gå till Robin Hood som alla andra kvällar. Varför inte gå på Oktoberfest? Det fanns ett ställe i närheten som skyltade om Oktoberfest, det kan ju vara kul med ölstop, ompa-ompa-musik och allt vad en Oktoberfest innebär. Något att bocka av från the Bucket List liksom. Det var inte jättemycket drag i baren, det var ju ändå söndag, men vi körde på som vanligt. Sen var det dags att GÅ till Oktoberfesten eftersom det ju typ var runt knuten, så partytanterna skenade iväg i något slags stavgångstempo. Helt idiotiskt, vi svischade fram som om vi hade eld i baken. Det visade sig att vi heeeelt missuppfattat avståndet till den där jävla Oktoberfesten så vi hamnade flera kilometer bort innan vi hittade det – och då var det inte en människa där! *asg* Vi traskade in till centrum eftersom vi ändå nästan var där, där gick vi vilse igen och snubblade runt på suspekta bakgator innan vi till slut var i civilisationen. Då var vi så trötta efter den helt hysteriska promenaden att vi bara orkade äta en kebab och sen satte vi oss i en taxi hem. Hahaha, vilken flopp!


På måndagen vilade vi från solandet på förmiddagen och tog en shoppingtur i stället, där vi sponsrade lite barnarbete genom att köpa fejkväskor. Ja alltså, väskor var det ju men märkena var fejk. Burberry för mig och Louis Vuitton till Ciss. Jag prutade på ett par toppar också men det var så sjukt jobbigt att jag inte orkade köpa fler saker utan prislapp. På kvällen drog vi ut Elin på bus och hamnade med ett gäng glada skottar som rökte vattenpipa. På krogen bredvid spelade dom ”Mikrofonkåt” och jag försökte översätta texten till engelska. Vet inte riktigt hur det skulle gå till med tanke på att jag inte ens kan den svenska, men det var visst inget hinder. Kaos och mayhem, precis som alla andra kvällar.




Sista dagen var vi som vanligt uppe med tuppen och paxade solstolar vid poolen. Pressade verkligen ut det sista vad gäller sol och bad.



Tanken var att vi skulle rajraja även denna kväll, men faktiskt så var partytanterna lite trötta och sletna.. Tog en tur in till stan men vi orkade fan inte vara kvar länge utan var hemma igen före midnatt. Trodde kyparna skulle svimma när vi kom tillbaka till hotellbaren och bara ville ha varsin Cola. Tja, sen var det bara att åka hem på morgonen efter...

Det var en helt galen resa, jag har skrattat så sjukt mycket. Vi har farit runt som kompletta idioter och skämt ut oss i hela Alanya. Men kul har vi haft, något så fruktansvärt kul! Och vi ska göra det igen har vi sagt. Be afraid, be very afraid.



Bästa partytanterna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0