Backseat driver

Jag visste att det förr eller senare skulle komma...

- Alltså, du är VÄLDIGT duktig på att ligga nära...
- Jag vet.
- Jag blir fan helt nervös, du är ju precis i arslet på bilen framför.
- *bromsar lite* Bättre så?
- Tack. Jag är skitnoga med att räkna. Ettusenett...ettusentvå...ettusentre...
- Ehm, va?
- Jomen om man inte typ fipplar med stereon eller pratar i mobilen så har man en chans att hinna bromsa om det skulle hända något, om man räknar så man håller avståndet. Ettusenett... ettusentvå... ettusentre...
- Men vad är det du räknar?
- Jamen nu är han vid den stolpen. Ettusenett... ettusentvå...ettusentre...ettusenFYRA till och med innan du var framme vid stolpen.
- Okej, jag förstår.
- Ettusenett...ettusentvå...ettusentre... 
- Mmm, ett annat tips om man tycker det här med samåkning är trevligt är ju att räkna tyst i huvudet....
- *tyst i två sekunder* En banan... två bananer... tre bananer...
- Som sagt..

Alfhild och Ortrud carpoolar. Finns risk att det utvecklar sig till "Liftaren" så småningom, vi träter som ett gammalt gift par.


Kommentarer
Postat av: cecilia söderman

Det där låter som en diskussion du och jag skulle kunna ha, bortsett från att jag aldrig skulle kommentera någons bilkörning...

2011-11-11 @ 10:37:35
URL: http://ciccilus.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0