Trefaldigt trivsamt

Man dör verkligen inte av att behöva spendera en söndag i dom här småtrollens sällskap...



I tisdags var det dags för blixtvisit i E-tuna för att träffa Annelie ett par timmar. Vi började med att gå och äta på nåt thaiställe. Jävlar vad gott det var! Värsta skogshuggarportionerna fick man dessutom. Så för den som vill äta bra i Tuna rekommenderar jag stället på hörnet på Fristadstorget, ner mot bargatan, ungefär där Optiker Gryding huserade för sådär 20 år sedan... Sen gick vi och satte oss på något annat ställe på bargatan och tog en öl. Pratade och skrattade hejdlöst och konstaterade att vi båda två i detalj minns Annelies 17-årsdag. Seriöst, har vi verkligen inget bättre att spara på hårddisken, hahaha. Kul som attan var det i alla fall, jag var helt slut efter allt skrattande och varm i själen när jag åkte hem.

Igår blev det en trivsam kväll med Marion. Vi började med att äta på O'Learys och snickesnackade en massa såklart. Sen traskade vi till Strömpis för att se stand up med Jonas Gardell. Standupen började redan när vi stod i kön och Kristoffer ringde och berättade om hur han fått besök av polisen när han stod och stekte hamburgare iklädd boxershorts från ÖoB och fått hjälpa poliserna med att klättra in på grannens balkong och allt vad det nu var. Saker man inte säger i telefon så jätteofta: "Men var han död då?". Vilken cirkus.



Jonas var bra som vanligt, även om det inte var något nytt material han körde. Jag hade hört allt förr, men jag har ju också sett alla hans turnéer sedan -93 så.. Det går inte att komma med gammal skåpmat då, jag kommer ju som bekant ihåg aaaallt... till och med Annelies 17-årsdag.. Hursom, det var trevligt ändå! Efter Jonas hängde vi på Strömpis ett tag och kollade lite på folk och hade oss. När discot satte igång blev det underhållning på hög nivå. 80-talsmusik en halvtimme - inte en jävel dansade. Linda Bengtzing - folk börjar skrika som gastar och några brudar for upp som skjutna ur en kanon på dansgolvet. Sen kom det två killar tassandes också, och jag sa till Marion att "jag ser på den där snubben att han kommer börja bugga". Nu hade jag inte riktigt rätt, hans kompis i keps och gredelin knäppkofta var först ut med att bugga loss. Och SOM han gjorde det! Han högg tag i en tjej i skyhöga klackar och gjorde världens moves. Snurrade bruden med ena handen och hade andra handen på höften och gjorde hoppsasteg och hade sig. Marion och jag skrattade så vi tjöt, det var så galet otippat! Hans kompis ville bugga med klack-brudens kompis, som försökte backa undan lite diskret men då hamnade fast i ett hörn mellan två bord och inte kunde fly :) Buggkungen visade sig vara mäkta poppis, huxflux kom det en annan tjej och bara trängde sig och puttade undan klack-bruden och tyckte att "nu är det min tur" och så fick hon dansa, medan klack-bruden fick gå och sätta sig helt själv på kanten. Då garvade vi ännu mer. Galet underhållande!
När Pernilla och jag var ute för två veckor sedan gjorde hon mig uppmärksam på att sommarmodet för killar är rutig skjorta. Det var inget jag tänkt på men när hon sagt det så såg jag bara rutiga skjortor var jag än vände mig. Så jäkla sjukt, det var som att man hamnat på Akademibokhandelns kollegieblockavdelning. Nu var jag tvungen att göra Marion uppmärksam på att alla killar har rutig skjorta. "Har dom?" sa hon, för att 18 sekunder senare utbrista "Jamen det HAR dom ju!!". Vill man vara extra ambitiös ser man till att matcha kalsongerna med skjortan...

Jag blir lite impad, så himla genomtänkt! :)  Själv orkar jag möjligen färgmatcha bh och trosor, men det är knappt det ens en gång.
Det var en lugn och städad, men jättetrevlig, kväll och jag var hemma redan till midnatt. Rätt skönt faktiskt. Skönt att vara pigg idag också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0