Första semesterveckan avklarad

Jisses vad första veckan på semestern var fartfylld! Jag var ju rastlös efter två dagar, men då dök Pernilla upp som en räddande ängel och vi gick ut en sväng. Vi har inte träffats på eeevigheter så det var jättetrevligt! I fredags åkte jag med Elisabeth till Putte i Parken-festivalen. Elisabeth var on duty och skulle recensera så vi var väldigt städade och seriösa. Inget flams och trams, vi häppade inte ens! Men det gick bra ändå. Vi började med att se Veronica Maggio.



Jag ska inte påstå att jag är särskilt inlyssnad på henne, jag är inget fan direkt och gillar väl egentligen bara någon enstaka låt, men jag tycker hon skötte sig bra. Proffsigt och engagerat. Efter det blev det en lång väntan, där jag passade på att äta mat och så satt vi en stund i öltältet och babblade med folk. Sen spelade Manic Street Preachers.

 

Jag har inte lyssnat på Manics på skitlänge och jag ska inte säga att jag är särskilt inlyssnad på dom heller, jag har nån skiva och jag har gillat det jag hört typ. Men jävlar vad bra dom var! Och vilken pipa snubben har! 

Ujujuj. Efteråt hade jag lite samma känsla som när jag såg Håkan Hellström första gången live för 11 år sedan - helt manglad och ville bara hem och lyssna på mer mer meeeeer. Åh så bra det var! Eftersom det var PiP så regnade det naturligtvis.

Man blir så jävla snygg i håret av att gå på konsert i regn..

Jag HADE ju kunnat köpa en regnkappa för.. 21 spänn..

 

Men.. varför 21?? Varför inte 20 spänn jämnt? Hade dom übermycket växel dom ville bli av med? Hursom, efter manglingen från Manics var vi tvungna att samla lite kraft och energi inför nästa drabbning.



Vissa köper öl när de är på festival, andra köper en låda godis. 20 spänn (inte 21!), värsta fyndet. Hemskt opraktiskt att kånka runt på insåg jag efter 4 minuter. Det blev ytterligare lite väntan, där vi fick utstå en halvtimme med ett hårdrocksband som hette Graveyard. Det hade jag klarat mig utan.. Men sen blev det bra! Då var det nämligen dags för Ola och hans poporkester!

Den vinröda läderoverallen är klart bättre än leopardjumpsuiten han hade på sig senast. Kudos där!

The Ark är ju oförmögna att göra en dålig spelning, men om man ska vara lite kritisk så tyckte jag det kändes lite samma lika som förra årets PiP-spelning. Lite likt spelningen i E-tuna i våras också. Men vafan, Ola Salo är Ola Salo, inte mycket att klaga på liksom.

 

Naaaaw.. Manlove..



Som avslutning blev det naturligtvis guld. Ola hade blingat till overallen lite med en fjäderskrud. Och som le grand finale blev det guldkonfetti!



Man ska ALLTID ha guldkonfetti i håret när man varit på konsert!



Det blev en jävligt sen kväll, jag kom inte i säng förrän vid tretiden. Sen var det bara att sova så mycket som möjligt, vakna, grunda med spagetti och köttfärssås och sen på kvällen ge sig av på "spritpeppfest" hos Jenny. Ett nytt koncept för mig, och med nytt folk men jag har förstått att jag gjorde bra ifrån mig :) Tar man med sig en flaska sprit och gör drinkar som smakar päronsplitt så kan man inte misslyckas. Det blev en helt bisarr kväll som vanligt, men väldigt rolig! Dansade så svetten sprutade och fick en våldsam träningsvärk.

Pjuh! Efter det har jag mest tagit det lugnt. Semesterbokhögen har minskat med tre böcker också, så jag har varit riktigt flitig! Det enda jag inte gjort är väl att gå till gymet.. Jaja, det är väl så det ska vara när man har semester. Mañana, mañana.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0