Lista

Bored stiff, så varför inte en lista.

1 - Hur länge har du bloggat?
Just den här bloggen har jag haft i tre år.

2 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?

Ingen aning, kanske 4-5? Är lika dålig på att läsa bloggar som jag är på att själv blogga.

3 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
Mest dagböcker tror jag.

4 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

Ingen aning, men det tror jag nog. Svär dock mindre i bloggen än i verkligheten, tro det eller ej!

5 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Det kan säkert uppfattas som att jag bjussar hejvilt på väldigt privata saker, men sånt jag skriver i bloggen kan jag dela med mig till hela världen av utom typ till mamma :) Vad som gömmer sig längst inne i hjärtat på mig får ingen veta, vare sig på nätet eller irl.

6 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Oh, ingen aning. Alla har vi nog en liten uppmärksamhetshora inom oss.

7 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej

8 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ja. Inte bloggandet i sig, men reaktionerna och kommentarerna från andra. Jag är evigt tacksam att bloggande inte fanns när jag var ung. Förstå att sitta och läsa en massa elakheter folk skriver om en när man är 14-15, det skulle ju vara förödande. Finns inga elakare människor än högstadiebrudar.

9 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Att känna att man borde blogga, fast man inte orkar. Har väl haft hundra grejer att skriva om men så har jag inte orkat eller haft tid.

10 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Tja, jag lär väl knappast bli asket, nykterist, religiös eller stänga av mitt Internet så...

Kommentarer
Postat av: Anonym

huvudet på spiken om att folks kommentarer kan såra. Tror många inte fattar att verkligen vem som helst kan läsa bloggen och jag är lika tacksam jag att inte blogg fanns på "min tid"!

2011-02-01 @ 15:02:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0