The King's speech

Igår såg Elisabeth och jag The King's speech. Den var bra! Lite roligare än jag trott faktiskt, men framför allt galet välspelad. Jag tyckte ju att Colin Firth gjorde sitt livs prestation förra året då han mycket välförtjänt fick en Oscarsnominering för sin insats i A single man, men här är han minst lika bra. Colin Firth börjar mer och mer bli en favorit hos mig faktiskt, han är helt enkelt en för jävla bra skådis! Hoppas det går vägen på söndag och att det blir en guldgubbe. Inte för att jag sett de andra nominerade men Colin känns oavsett som en väldigt värdig vinnare. Geoffrey Rush är ju också nominerad och han är jättebra han med. Oerhört rar karaktär, en sån där farbror som man bara älskar. Helena Bonham-Carter är även hon nominerad och även hon är bra. Som sagt, genomgående helt excellenta skådespelarinsatser. Kul att se allas vår Ivanhoe, Anthony Andrews, svischa förbi i en liten roll. Han har blivit gammal men har hållt stilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0