Filmtajm!

Riktigt lyckad sejour detta!

In the loop - hahahaha. Om tv-serien The office (den brittiska såklart!) hade utspelat sig i politikens värld hade det blivit något sånt här. Lite halvskruvad, totalt orealistisk och jag tyckte den var skitkul.
It's a free world - ja alltså, Ken Loach gör ju inte direkt filmer man blir superlycklig av. Men se det gör inget för jag gillar't! Den här gången handlar det om papperslösa svartarbetare som utnyttjas skrupellöst. Som vanligt välgjort och med bra skådisar.
En enda man (jag tror i alla fall det är den svenska titeln) - jättesorgligt med Colin Firth i sitt livs roll. Bra foto, bra musik - åh vad jag tyckte det här var bra.
Ghost writer - rätt spännande på ett sånt där lite krypande vis. Oväntat slut. Minus dock till Kim Cattralls fåniga accent.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0