Olika referenser

Konversation med vän:

- Vad menar man om man säger "han tog sin säng och gick"?
- Eh, va? Nää alltså, jag vet inte.
- Nä för jag köpte en säng och då frågade dom om jag behövde hjälp och då sa jag att jag tar den i hissen. Då sa dom nåt typ "han tog sin säng och gick". Sen sa dom det en gång till, "du tar din säng och går" och log.
- Jamen dom skojade väl.
- Jo... Men ändå. "Han tog sin säng och gick" liksom?
- Ja alltså, det kommer ju från Bibeln.
- Gör det??
- Jaaa, det trodde jag du visste.
- Näää..
- Jomen det var ju nån som var lam och då sa Jesus åt honom att han skulle ta sin säng och gå, och då var han helad och kunde gå.
- Jahaaaaaa.. Jag trodde det var nån gammal schlager.
- ?????
- Jamen Siw Malmkvist eller nåt. *börjar sjunga egenkomponerad melodi* "Han tog sin säng och gick, tamdidamdubidub"
- Eeeh, okej?? Tur att du inte kontrade med att sjunga "Bra vibrationer" då...

Första gången i mitt liv jag fått dela med mig av lite bibelkunskap. Fan tro't. Undrens tid är inte förbi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0