Komodovaraner och Kent

Igår åkte Elisabeth och jag till Parken Zoo i Eskilstuna. Back to my roots! Huvudsyftet var att se Kent men vi passade även på att gå på zoo och kolla på djur. Det var en hel del djur som inte var hemma, men vi hade skoj ändå.

Komodovaranen låg och jäste i solen. Fy fan vilket otäckt djur. Och stort! Ett riktigt urtidsdjur, som en gammal dinosaurie. Den hade kalasat på ett trafikskadat rådjur tidigare på dagen fick vi veta, det var därför han var lite däst.

Fast det fanns ju trevliga djur också!



Låglandstapir till exempel. Häpp!



Krokodil. Häpp! Kolla hur nöjd Elisabeth ser ut när hon nästan gör älghorn på krokodilen :) Vi föredrar att fåna oss med djur som inte kan slå tillbaka. Det är både moget och väldigt modigt..

Sen var det konsertdags och då kom regnet...



En låt hann gossarna lira innan himlen öppnade sig. Jag har aldrig blivit så genomdränkt i hela mitt liv tror jag, det var som att simma klädsim.

Skicka flaskpost kunde man tydligen.



Konserten var i alla fall bra, även om ösregnet gjorde att jag knappt kunde applådera p g a att det då rann in vatten i jackärmarna.

Efter konserten skulle vi baxa oss hem. För att undvika att få lunginflammation var vi tvugna att ta av oss lite blöta kläder. Jag satt i blöta jeans och bh, Elisabet körde kombon underkläder+regnjacka. *asg* 

 

Köra hem halvnäck. Häpp! Förhoppningsvis fastnade vi inte på några fartkameror..

Idag fick jag torka sedlarna som låg i plånboken som låg i handväskan igår. Säger väl en del om hur dränkta vi blev. Efter detta tycker jag vi är värda sol på resten av semestern!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0