Bugg i systemet

Igår var det dags för min årliga insats som bartender. Jag hade i ett svagt (läs: onyktert) tillstånd lovat Elisabeth att jag skulle fixa ihop strawberry daiquiris. Det gick.. sådär.. Provade att köra med mixer utan lock, med resultatet att hela Elisabeths kök blev fullt av jordgubbsslams. Helt otippat.. Men när vi hittat locket nånstans i gömmorna och fått på det gick det lite bättre.



Fin va? Smakade inte direkt som drinkarna man får på krogen men var definitivt, utan minsta tvekan, väldigt mycket starkare än krogditona. Sist vi kalasade på strawberry daiquiris kom vi på den eminenta idén att gå på zoo och göra älghorn på alla djur. Den här gången smidde vi planer för Putte i parken-festivalen nästa vecka. Fortsättning följer :) 

Vi poppade en massa musik och dansade sittandes, det var skitskoj. "Tyvärr" kunde vi inte motionera på studsmattan som planerat, då Kakan gjort den till sovplats.

Sen blev det utgång och tack och lov glömdes kameran bort. Fanns en hel del som inte passade att föreviga och spara för eftervärlden. En galen kille högg tag i oss på dansgolvet och skulle bugga med oss båda två samtidigt. Elisabeth lyckades slinka ur hans grepp så jag blev ensam kvar. Jeeeez.. Bugga till Roxette? Han var helt vild och bara slängde runt mig som en trasdocka i sin yviga bugg. Folk flydde hals över huvud, det var som när Moses delade röda havet typ. Jag skrattade så jag höll på att pinka ner mig och det samma kan sägas om Elisabeth. Jag var helt slut efteråt, det var som att åka karusell eller nåt. En felkopplad virvelvind, haha. 

Idag har det gått lite lugnare till. Minst sagt.. Jag har varit levande men inte mycket mer. Förstår inte varför det inte bara kan vara lite normalt när vi är ute?
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0