Härmapor

Mello idag igen. Jag trodde först jag missförstått hela tävlingen, var det nåt slags "Sikta mot stjärnorna" där man ska klä ut sig och härma en annan artist? Py Bäckman hade klätt ut sig till Ozzy Osbourne, Neo hade klätt ut sig till Mika och Peter Jöback hade klätt ut sig till...Napoleon?? Och i den där basfiol-och-flöjt-gruppen hade de en snubbe som såg ut som Markus Hellner. Rena trolleritricket blev det med Anna Bergendahls gitarr som hipsvips försvann. Jag trodde jag sett i syne men Sandra sa att hon också sett att Anna hade en gitarr som försvann. Fallucka i golvet? Dvärg från "Fångarna på fortet" som smög under kameran och tog gitarren? Inte vet jag men det var i alla fall den bästa låten. Resten var hugget som stucket. Peter Jöback tycker jag dock blir jönsigare för varje år och han står fortfarande på minus sedan han slaktade "Somebody". Vad det där fjortisbandet gjorde i tävlingen kan man ju också undra. Ålderskvotering? För att balansera medelåldern på deltagarna kanske, med Py Bäckman sköt den ju i höjden.

Kvällens coolaste kille var för övrigt Svante Thuresson. Det borde säga en hel del om startfältet...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0