Herrens vägar äro outgrundliga

Ja kära värld.. Mycket ska man vara med om. I kväll följde jag med Elisabeth på julkonsert. Hon skulle recensera och jag fick vara "sällskap". Det var Carolas julkonsert... Jag hade missuppfattat det hela och trodde att det skulle vara fler artister med, som typ Cyndee Peters och Christer Sjögren som man kunde fnissa åt. Men igår fick jag förklarat för mig att det BARA skulle vara Carola. I TVÅ TIMMAR! *svimmar och dör* Men då var det för sent att backa ur, så det var bara att samla kraft, ta på sig sin vänaste uppsyn och traska iväg.

Det första som mötte oss var något slags offeraltare. Gissningsvis hugger Carola huvudet av ogudaktiga och homosexuella här...

Sen satte hela spektaklet igång. Det var verkligen helt förskräckligt. Carola kan sjunga, inte tu tal om det. Vad hon däremot INTE kan är prata. Det blir liksom väckelsemöte över det hela. Efter två-tre låtar höll jag på att kräkas då hon asade upp ett gäng ungar ur publiken som fick sitta i en släde på scenen.



Man rullade in ett stort paket som stod i hörnet och när ungarna suttit tillräckligt länge på släden och sett obekväma ut fick de öppna paketet. Som tack för insatsen fick de godispåse och Carola-bild. *svimmar igen* Sen var det en massa prat om när Carola var i Jerusalem och vi fick lite högläsning ur Lukasevangeliet (eller vad det kan tänkas heta). Då höll jag på att krevera faktiskt, och det beror inte enbart på att jag nästan hade plats nr 666. Carola kan inte prata, hon kan heller inte skriva låttexter. Rimma "varann" med "min syster Susanne" liksom..

  

När frans-micken åker fram - då jävlar blir det åka av! Eller inte.. Det hela avslutades med en jättelång, skrikig gospel-geggamoja som gjorde oss fullständigt lomhörda. Det var heeeemskt! Tiden seeegade sig fram och det kändes som det aldrig tog slut.

När det äntligen var över stapplade vi till O'Learys för en rejäl återhämtning.



Kvällen avslutades med att jag åkte med en taxichaffis som kallade mig lady och körde så jävla fort att man kunde tro att han försökte spränga ljudvallen.

En torsdag utöver det normala får man nog lov att säga! I år har jag och Elisabeth sett BÅDE Europe och Carola. Helt sjukt.. Forhoppningsvis slipper vi göra det igen..


Kommentarer
Postat av: Anne, Bråka o Kaxa

Jag får kräkreflexer bara av bilderna.

2010-12-18 @ 10:02:11
URL: http://AMOKEN.com
Postat av: Elisabeth

Ett stort konsertår det här! Glöm inte Kents förband eller vad det nu var för marsianer som spelade före dem i E-tuna...:)

2010-12-19 @ 19:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0