Filmtajm!

Red riding 1974 - totalt ospännande deckare med ett jättedåligt slut. En riktig besvikelse faktiskt.
Orphan - rysare efter standardformulär. Småspännande ibland men inte mer.
Luftslottet som sprängdes - Salander-trilogin blev för mig inte alls något särskilt. Här har de klippt bort och ändrat jämfört med boken, och det går som ni vet alls hem hos mig. Jag avskyr sånt! I alla fall när jag har boken i relativt färskt minne. Noomi Rapace passar som Salander i utseendet och stilen, men repliker med mer än fem ord verkar vara lite överkurs för henne. Då låter det lite Stockholmsnatt faktiskt.

Nej det här var ingen vidare filmsejour, bättre lycka nästa gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0