Filmtajm!

Hade ju lite otur sist och hittade inte några särskilt bra filmer, men den här gången gick det bättre.

The Hurt Locker - fick James Cameron spö av ex-frugan? Jajamän, hon kickade ass! Var filmen värd alla sina guldgubbar? Svårt att säga då jag inte sett de andra nominerade vad jag vet, men det känns tveksamt. Den var bra, det var den, men inte så att jag var tagen i flera dagar direkt. Men som sagt, bra!
The Damned United - jag älskar såna här filmer som handlar om helt oväsentliga händelser. Vem bryr sig om en engelsk fotbollstränare och de 44 dagar han tränade Leeds? Jo jag tydligen, jag tyckte den var jättebra. Michael Sheen börjar bli en liten favorit faktiskt. Jag har sett 3 filmer med honom och verkligen gillat alla 3. Intressant att han spelat "verkliga" personer i alla tre, som en liten parantes bara.
Bröllopsfotografen - det här var då verkligen ingen komedi anser jag, det var ett väldigt djup och allvar. Hyfsad, en hel del roliga scener och bra insats av Kjell Bergqvist.
Coco - livet före Chanel - men zzzzzzzzzzzzzz........ Ett riktigt sömnpiller.. Har man sett La vie un rose kan man skippa den här, det är exakt samma lika. Audrey Tautou är ju söt som sockervadd men det hjälps inte.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0