Filmtajm!

Jag har tack och lov sett lite annat än bara buskisdeckare på sistone.

Män som hatar kvinnor - jodå, den var bra. Inte så otäck som jag hade trott, men det gjorde väl inget. Jag är nog inte fullt lika såld på Noomi Rapace som alla andra verkar vara, men hon funkar. Men återigen ska jag inte se filmatiseringar av böcker jag minns för mycket av för minsta lilla avsaknade eller felaktiga grej kan jag störa mig på. Ska dock se Flickan som lekte med elden för den minns jag inte ett skit av.
The reader - guldgubbe till Kate Winslet vilket väl inte var helt befogat. Kate Winslet är duktig men det här var inte hennes bästa roll. Jag hade förväntat mig mer. Och så fattar jag inte en sak. Om filmen utspelas i Tyskland och huvudpersonerna är tyskar - kan de då inte antingen prata tyska eller engelska rakt av utan krusiduller? Att låta dom prata engelska med tysk brytning blir bara förvirrande, jag trodde de var turister eller nåt.
The haunting in Connecticut - standardrysare som spårade ur på slutet.
I andras ögon - men va? Det här var väl inget att ha? Kritikerrosat franskt drama som jag inte orkade se klart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0