Paris-Dakar i gnällbältet

Tillsammans har Marion och jag hyfsad koll på Sveriges geografi. Hon kollar efter hästtävlingar och jag efter hundtävlingar och så frågar vi varandra var ditt och datt ligger och hur långt det är dit etc. Igår vidgade vi våra vyer ytterligare.

Jag: Jag kollade upp Surahammar.
Marion: Men det låter inte som det är så långt bort.
Jag: Nej det är bara 10 mil. Men jag vet fan inte hur dom räknar ut restiden på Eniro. Dom fick det till att det skulle ta nästan två timmar att åka dit. Till Eskilstuna är det 8,5 mil och dit kör ju jag på en timme. Dom kanske räknar med att man typ håller hastighetsgränserna eller nåt... 
Ingegerd: *lätt ironisk ton* Men såna dumheter, va.. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0